اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«فتاح» عامل سرگیجه و هراس برای صهیونیست‌ها

خطیب جمعه قصرشیرین با اشاره به رونمایی از موشک فراصوت فتاح به عنوان اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای گفت: انتشار این خبر برای صهیونیست‌ها سرگیجه و هراس و برای جهانیان تحیر و شگفتی در پی داشت.

«فتاح» عامل سرگیجه و هراس برای صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرشیرین، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نمازجمعه این هفته قصرشیرین افزود: در نگاه امام راحل و رهبر حکیم انقلاب، نقش مردم یک نقش تزئینی نیست بلکه یک نقش حقیقی و واقعی است و اینک و در سال ۱۴۰۲ که ۲ انتخابات مهم در پیش روی ملت بزرگ ایران قرار دارد، باب جدیدی از جهاد تبیین در عرصه انتخابات گشوده می‌شود.

وی اظهار کرد: مبانی اصلی مشارکت و نقش مردم را در پاسخ‌هایی باید یافت که از نگاه بلند امام جامعه اسلامی منتشر شده است، نقش و جایگاه مردم در نظام مردم‌سالاری اسلامی، موضوعی مهم و بنیادی در نظام اندیشه‌ سیاسی انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به نقش ایران و راهبرد بومی‌سازی امنیتِ خلیج فارس گفت: وزارت خارجه دولت امارات چهارشنبه گذشته اعلام کرد که پس از ارزیابی‌های روابط امنیتی، ۲ ماه پیش، از «ائتلاف دریایی خاورمیانه» به رهبری آمریکا، خارج شده است و این ائتلاف در سال ۲۰۱۹ به رهبری آمریکا پس از مجموعه اتفاقات و حملات به کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها تشکیل شد.

وی اضافه کرد: کشورهایی مانند عربستان، امارات و عمان به این نتیجه راهگشا و مهم دست یافته‌اند بدون همکاری با ایران امنیت خلیج فارس محقق نمی‌شود، از این رو باید با ایران در زمینه‌های مهمی همچون تضمین امنیت خلیج فارس همکاری کنند، موضوعی که به طور قطع در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ثمرات و نتیجه مثبت آن خواهند بود.

وی ادامه داد: نکته مهم و راهبردی این است که "بومی‌سازی امنیت منطقه خلیج فارس" راهبرد قطعی ایران است، راهبردی که با تحقق آن جایی برای نیروهای بیگانه نمی‌گذارد.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به شکست آمریکا در منزوی‌سازی ایران گفت: ابتدای فروردین امسال بود که خبر توافق ایران و عربستان توسط رسانه‌ها منتشر و پس از آن روابط بین ایران و کشورهای منطقه بهبود یافت، بازگشت روابط ایران با عربستان، امارات، کشورهای حاشیه خلیج فارس و حالا زمزمه‌های عادی‌سازی روابط با مصر، می‌تواند مقدمه‌ روندی باشد که در پایان آن، قدرت و اثرگذاری ایران در جهان افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی اضافه کرد: رای مثبت ۵۴ عضو گروه بین‌المللی آسیا-اقیانوسیه به ایران برای عضویت در ۲ نهاد سازمان ملل، اجماع کشورهای عربی و آسیایی به ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر و حالا انتخاب ایران به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و گزارشگر کمیته خلع سلاح از سوی کشورهای عضو، به معنی عدم پیروی کشورها از سیاستهای منزوی‌سازی آمریکا است.

او افزود: این عدم پیروی کشورها از منویات آمریکا، در زمانی رخ می دهد که دنیا در حال‌گذار از نظم فعلی موجود و شکل‌دهی به نظم جدیدی بر پایه حذف ابرقدرت هاست، نظمی که سازمان های بین‌المللی را نیز دستخوش تغییرات زیربنایی و روبنایی قرار خواهد کرد.

وی با اشاره به موشک فراصوت فتاح به عنوان اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای گفت: صبح روز سه‌شنبه با حضور رییس جمهور و فرمانده کل سپاه و فرمانده هوافضای سپاه و سایر مقامات دفاعی کشور از موشک فراصوت(هایپرسونیک) فتاح رونمایی به عمل آمد که انتشار این خبر برای صهیونیست‌ها سرگیجه و هراس و برای جهانیان تحیر و شگفتی را در پی داشت.

وی اظهار کرد: دسترسی ایران به موشک‌های هایپرسونیک با توجه به آن‌که تاکنون صرفا روسیه، چین و آمریکا در این حوزه به موفقیت‌هایی رسیده‌اند که تغییر وضعیت از بازدارندگی و دفاع به تهاجم، دسترسی به کلاهک موشک قاره‌پیما، شکل‌گیری زنحیره فناوری علمی- صنعتی ایران ، پیام روشن به صنایع داخلی به خصوص صنعت خودروسازی از پیامدهای مهم آن است.

حجت الاسلام صالحی، همچنین با تسلیت ایام ارتحال امام گفت: امسال نیز در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام (ره) رهبر انقلاب با تمرکز بر ۲ ابزار امام خمینی(ره)، ایمان و امید را ۲ قدرت نرم‌افزاری امام برشمردند که با آن‌ها توانست سه تحول در سطح داخلی، امت اسلامی و در سطح جهان ایجاد کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اثرگذاری متقابل ۲ عنصر ایمان و امید بر یکدیگر، توصیه امام و خواست امام از ما را ادامه راه ایشان عنوان کردند و روزآمدی و رعایت اقتضائات را از الزام های اجتناب‌ناپذیر این مسیر دانستند.

همچنین با اشاره به رونمایی از یادمان شهدای گمنام قصرشیرین از تمامی دست اندرکاران اجرای این یادمان از آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، تمامی امیران ارتش و فرماندهان سپاه، امامان جمعه و فرمانداران و همه ی مسوولان و مردم و کسانی که در آیین رونمایی این یادمان معنوی و ارزشی سه شهید گمنام حضور یافتند قدردانی کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول