اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

مطالعات آبخیزداری ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع‌ طبیعی انجام شد

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جمع مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور در مشهد گفت: در حال حاضر در کشور کار مطالعات آبخیزداری ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع‌ طبیعی انجام شده و برنامه‌ریزی برای اجرای آن را در دستور کار قرار داده‌ایم

مطالعات آبخیزداری ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع‌ طبیعی انجام شد

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس،عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با یادآوری مأموریت راهبردی سازمان گفت: وظیفه قانونی و مأموریت ما به عنوان سربازان امنیت زیستی کشور، حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی است.

نوبخت با اشاره به ابعاد کاری وسیع این سازمان و حمایت مسئولین ارشد نظام از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تأکید کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ضامن امنیت زیستی کشور بوده و امنیت زیستی، امنیت غذایی و نهایتاً امنیت ملی کشور را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در جلوگیری از فرسایش خاک گفت: در حال حاضر در کشور کار مطالعات آبخیزداری ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع‌ طبیعی انجام شده و برنامه‌ریزی برای اجرای آن را در دستور کار قرار داده‌ایم و این ظرفیت می‌تواند با فعالیت‌های بیولوژیک و بیومکانیک تکمیل گردد.

نوبخت با تاکید بر پیشینه تاریخی و مذهبی کشور ایران که تأکید فراوانی بر کاشت و نگهداری درختان شده است، اطمینان داد تا با مدیریت صحیح و اصولی و علمی از ظرفیت‌های بالقوه و مشارکت مردم در راستای اجرای این طرح ملی استفاده شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از همکاری شرکت‌ها و صنایع در راستای مسؤولیت اجتماعی خبر داد و افزود: برای موفقیت در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی، موثر خواهد بود.

وی خطاب به مدیران کل استان‌ها با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان از جمله هلال احمر، بسیج، سپاه و جوامع محلی، گفت: ظرفیت‌سازی هم به لحاظ مادی و هم نیروی انسانی را باید خودمان شناسایی و فعال نماییم.

نوبخت یادآور شد: همه موظفیم به بهترین وجه ممکن کمک کنیم تا این طرح به خوبی و به نفع مردم و نظام اجرا گردد.

در گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور، مدیران کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری ۱۲ استان، تعدادی از معاونین، مدیران و مشاوران ستاد سازمان و همچنین رئیس مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع حضور داشتند.

بازدید از نهالستان‌ها، بازدید از پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی، افتتاح پروژه‌های آبخیزداری از جمله برنامه‌های حضور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاونین این سازمان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول