اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

خواسته به حق مردم، دوبانده سازی محل تردد زوار اربعین است

فرماندار سنقرو کلیایی با اشاره به وجود ۷۷۳ راه در شهرستان به توقعاتی در این حوزه اشاره کرد و گفت: خواسته به حق مردم، دوبانده سازی محل تردد زوار اربعین است.

خواسته به حق مردم، دوبانده سازی محل تردد زوار اربعین است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی قربانی فرماندار سنقرو کلیایی امروز در ابتدای جلسات شورای اداری سنقرو کلیایی که با حضور محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان اظهار کرد: سنقر با داشتن ۳۱۵ هزار راس دام و تولید ۲۵ هزار تن محصولات لبنی قطب دامپروری استان است.

وی به برند بودن فرش سنقر اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه معدن هم جزو سرآمدها هستیم.

فرماندار سنقرو کلیایی با اشاره به وجود ۷۷۳ راه در شهرستان به توقعاتی در این حوزه اشاره کرد و گفت: خواسته به حق مردم راه‌اندازی دوبانده سازی محل تردد زوار اربعین است.

وی به مشکلاتی در بحث آب روستا و نیاز آبی شهرستان علی‌رغم وجود ۲۴ حلقه چاه،  خاطرنشان کرد: پروژه آبرسانی به شهر سنقر و پروژه جمع آوری فاضلاب سنقر نیازمند توجه در بحث اعتبارات است. 

قربانی، خواستار رفع مشکل اینترنت بعضی روستاها، ساخت ساختمان نیمه کاره دارالقرآن، جدیت در ساخت مسکن ملی و بازسازی ساختمان فرمانداری با قدمت ۵۰ سال، توجه به بافت فرسوده و... شد.

حجت‌الاسلام اکبری امام‌جمعه سنقروکلیایی نیز در این جلسه از دغدغه شهروندان در بحث گرانی رهن و اجاره مسکن صحبت کرد و گفت: مردم توانایی تامین کرایه مسکن در این تورم را ندارند.

وی با انتقاد از نحوه پیشرفت مسکن ملی در شهرستان، افزود: شهرستان در این بحث خیلی عقب است.

امام جمعه سنقر، خواستار همراهی میراث فرهنگی در بحث ساخت و ساز در بافت فرسوده شد و تصریح کرد: ادرات مختلف برای خدمت به مردم با هم همراه باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در خصوص تخمه و همچنین احیای فرش دستبافت خواستار راه‌اندازی بازارچه تخمه و صنایع دستی شد.

حجت الاسلام حسینی‌کیا، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با انتقاد از عملکرد مسؤولان در خلف وعده در افتتاح پروژه‌های راه و همچنین پیشرفت مسکن ملی افزود: شهرستان خواستار اعتبارات اربعین و سفر رییس جمهور برای پیشرفت پروژه‌های آب و غیره هستیم.

معاونان استاندار نیز در ادامه به ارائه گزارشاتی از بازدید میدانی خود از سطح شهرستان پرداختند.

جانجانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه از آمار بالای طلاق در شهرستان سخن گفت.

وی افزود: آمار ازواج در سنقر پایین است، ۱۱ هزار و ۸۵ نفر خانم مجرد دارد که ۴ هزار و ۹۸۰ نفر بالای ۴۰ سال سن دارند.

جانجانی، نرخ باروری در شهرستان را ۱.۳۳ درصد عنوان کرد و گفت: امکانات پزشکی در این شهرستان بسیار ضعیف و تعداد کادر درمان بانو نیر کم است که مجبور به شیفت های طولانی هستند.

وی از عدم ارائه مشوق های فرزند اوری در سنقر در خصوص تسهیلات و پرداخت زمین هم انتقاد کرد.

محمدی، معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به تدوین سند اشتغال برای استان به تفکیک شهرستان‌ها، تصریح کرد: سنقر رتبه یک ثبت اشتعال در سامانه رصد را دارد.

وی توسعه شهرک صنعتی شهرستان، تأمین آب و برق پتروشیمی، تصویب بازارچه میوه و تره‌بار، تکمیل دو زنجیره فرش و تخمه آفتابگردان را از اهم اقدامات اقتصادی شهرستان برشمرد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تعریف یم روستا صنعت محور و گردشگری را از جمله برنامه‌های امسال دانست و گفت: در جلسات کارگروه اشتغال، تسعیل و رفع موانع تولید و همچنین تنظیم بازار مشکلات بررسی شد.

شعبانی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کرمانشاه هم، اظهار کرد: این شهرستان همواره حامی و پشتیبان انقلاب بوده و هستند.

وی با اشاره به بازدید از شهرک های حاشیه نشین از وجود پاتوق معتادان انتقاد کرد و گفت: در شهرستان متکدیان غیربومی پاکستانی مشاهده می شود.

شعبانی، خواستار توجه به استعداد جوانان و معلولان شهرستان شد و گفت: سنقر مهد دوومیدانی بود که مورد بی مهری قرار گرفته است.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در ادامه جلسه، هدف از سفرهای شهرستانی اولویت‌ بندی،انسجامص و همکاری و پیگیری عنوان کرد.

وی اظهار کرد: باید مسائل شهرستان سنقرو کلیایی را بشناسیم تا برای حل آن اولویت بندی شود و ضروررت دارد دستگاه‌‌های مختلف با هم همکاری داشته باشد.

در پایان جلسه با حضور مدیران دستگاه‌‌های اجرایی در خصوص مصوبات جلسه بحث و گفت‌وگو شد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول