اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تخریب کامل ۲۲ واحد مسکونی و تلف شدن ۲۰۰ رأس دام در سیل فیروزکوه

فرماندار شهرستان فیروزکوه از تلف شدن ۲۰۰ رأس دام و تخریب کامل ۲۲ واحد مسکونی ناشی از وقوع سیل روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

تخریب کامل ۲۲ واحد مسکونی و  تلف شدن ۲۰۰ رأس دام  در سیل فیروزکوه

محمد حیدری‌منش، فرماندار فیروزکوه دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزکوه اظهار کرد: بر اساس گزارش کمیته ارزیابی شهرستان فیروزکوه، سیل روز گذشته در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری آسیب‌های زیادی وارد کرده که در این راستا، بالغ‌‌بر ۲۰۰ رأس دام و ۱۰۰۰ قطعه مرغ در پنج روستا تلف شدند.

وی ادامه داد: در این راستا، یک سالن از واحد مرغداری در دهستان پشت کوه تخریب و خسارت‌هایی به این واحد مرغداری وارد شد و در حوزه کشاورزی نیز بالغ‌بر ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان فیروزکوه دچار خسارت شده و این موضوع به کشاورزان ما که درآمد سالانه و معیشت آن‌ها به این امر وابسته است، زیان بسیاری را وارد می‌کند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: در روستای طرود، طبق ارزیابی انجام شده، تاکنون ۲۲ واحد مسکونی تخریب کامل شده است.

حیدری‌منش تاکید کرد: در شهرستان فیروزکوه، نیازمند این هستیم که اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری برای ایجاد سازه‌های آبخیزداری پیش‌بینی شود؛ در روستای طرود ۹ سازه آبخیزداری داشتیم که این سازه‌ها عملکرد مطلوبی داشتند، اما لازم است که سازه‌های جدیدتری احداث شود.

وی در خصوص دیگر خسارات سیل روز گذشته خاطرنشان کرد: تاکنون سه دستگاه خودرو در شهر و روستاهای فیروزکوه از بین رفته و قسمت زیادی از ۶۰ واحد مسکونی در شهر فیروزکوه به دلیل آب‌گرفتگی دچار مشکلاتی شدند و اثاثیه آنان تخریب شده است.

صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای فیروزکوه

به گزارش فارس، روز گذشته در پی بارش شدید باران در منطقه فیروزکوه سیل جاری شد که در پی آن تیم‌های ارزیاب و عملیاتی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

بر همین اساس فرماندار  فیروزکوه اعلام کرد: برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار از ورود گردشگران و مسافران به تمام مناطق تفریحی فیروزکوه جلوگیری می‌شود.

همچنین اداره‌کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای منطقه شمال شرق استان تهران به ویژه منطقه فیروزکوه از احتمال وقوع رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد خیلی شدید در این منطقه خبر داد.

پایان پیام/۶۷۰۱۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول