اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«آسو پارک»؛ ابتکار جهاد دانشگاهی کرمانشاه برای اوقات فراغت کودکان

سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه: در این طرح تقویت مهارت های شناختی و غیرشناختی، تقویت هوش های هشتگانه و ایجاد مهارت های آموزشی و نیز بازی و هیجان در دستور کار قرار دارد.

«آسو پارک»؛ ابتکار جهاد دانشگاهی کرمانشاه برای اوقات فراغت کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی سرپرست معاونت آموزشی  سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران به تشریح طرح «آسو پارک» که یک دوره آموزشی به منظور پرکردن اوقات فراغت کودکان است، پرداخت و اظهار کرد:  آسو پارک اولین طرح در نوع خود در کشور است که توسط جهاد دانشگاهی کرمانشاه طراحی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از تابستان امسال و طی دو ترم از ۱۰ تیرماه تا یازدهم مردادماه و از ۲۱ مرداد ماه تا ۲۲ شهریورماه،  انجام خواهد شد،گفت:  کلاس‌های این دو ترم  طی دو ماه و به صورت  دو جلسه در هفته  برگزار می شود و ظرفیت آن ۲۵۰ نفر است. 

عبدالمالکی با بیان اینکه «آسو» یک واژه کردی به معنای طلوع و کوشش است، گفت: در این طرح تقویت مهارت های شناختی و غیرشناختی، تقویت هوش های هشتگانه و ایجاد مهارت های آموزشی و نیز بازی و هیجان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: برنامه های ما در این طرح در راستای تقویت هوش های هشت گانه شامل هوش بدنی- حرکتی، کلامی-زبانی، هوش درون فردی، هوش بین فردی، هوش منطقی ریاضیاتی، هوش موسیقیایی، هوش طبیعت گرا و هوش فضایی،  برنامه ریزی و اجرا خواهد شد. 

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: در ترم اول  استعدادیابی کودکان و نوجوانان از طریق بازی و سرگرمی و با روش های تخصصی انجام می گیرد و در ترم دوم زمینه های مهارتی که این شرکت کنندگان در آن مهارت دارند شناسایی و تشریح می شود و این برنامه در حقیقت گام اولیه در راه اندازی پارک علم و فناوری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه محسوب می شود

وی ضمن اینکه از داوطلبین ثبت نام در این طرح درخواست کرد به سایت معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه به آدرس www.ecjdk.ir مراجعه کنند، گفت: هزینه این دوره ۹۵۰هزار تومان است که برای خانواده ایثارگران و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شامل ۱۵ درصد تخفیف خواهد شد. 

عبدالمالکی در ادامه با اشاره به حدود ۳۰ سال فعالیت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی، بیان داشت: این معاونت منشا اثرات فراوانی در حوزه آموزش استان بوده است. 

وی از توجه این معاونت به آموزش در حوزه هایی که نیاز جامعه است سخن گفت و  بیان کرد: این معاونت سه مرکز در سه راه ۲۲ بهمن، شهرک مسکن و خیابان شورا دارد که  این مراکز ظرفیت آموزش ۴۸ هزار نفر در سال را دارند.

عبدالمالکی با اشاره به برگزاری دوره های عمومی از جمله آموزش زبان های خارجی،  از استقبال بالای مردم از این دوره ها خبر داد و گفت: درسال ۱۴۰۱، در مراکز ما به ۲۸ هزارنفر زبان  خارجی آموزش داده شد که شامل زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی می شود و قرار است  زبان ترکی استانبولی نیز به این آموزش ها اضافه شود.

وی با بیان اینکه اولین و مجهزترین مرکز آموزشی مهندسی فنی شبکه در غرب کشور هستیم،اعلام کرد: ۲۱۵ مدرس با معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه همکاری دارند که توانستند سال گذشته بیش از ۳۱ هزار نفر را از آموزش های سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه بهره مند کنند.

سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در بخش دیگری ازسخنانش، از بیکاری به عنوان  مشکل اصلی استان نام برد و  گفت: سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه برای بحث اشتغال برنامه دارد و می توانیم کمک حال استان در این زمینه کاهش بیکاری باشیم.

وی گفت: ما در سه حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان، افراد بیکار غیردانشگاهی و مشاغل خانگی برای کاهش بیکاری برنامه داریم. 

عبدالمالکی ابراز داشت: در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، در وهله اول برنامه مهارت افزایی آنان در دستور کار قرار دارد. 
و در مرحله دوم می کوشیم آنان را به مراکز رشد و پارک علم و فناوری وصل کنیم تا با حمایت های این مجموعه ها ایده هایشان را عملی کنند. 

وی برنامه این معاونت در زمینه ایجاد اشتغال، برای افراد بیکاری غیردانشگاهی را آموزش مهارت های ارزش آفرین مانند دیجیتال مارکتینگ  اعلام کرد. 

 سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: در حوزه مشاغل خانگی نیز از ابتدای  تابستان در چهار رشته آموزش های خود را آغاز خواهیم کرد. 

عبدالمالکی در پایان گفت: مرکز آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه مجهزترین مرکز آموزشی غرب کشور است و در حوزه آموزش های عمومی، درمیان ۴۵ مرکز آموزشی جهاددانشگاهی فعال در کشور، جزو سه مرکز برتر هستیم.

گفتنی است در پایان این نشست خبری از پوستر طرح « آسو پارک»  رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول