اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تداوم فعالیت طوفان حاره در دریای چابهار

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از (۱۸ تا 24 خرداد) شکل گیری طوفان حاره ای BIPARJOY در موقعیت تقریبی 14N و 66E در فاصله 1300 کیلومتری سواحل چابهار را نشان می دهد و بر اساس مدل های فعلی مسیر حرکت آن به سمت شمال و شمال غرب است.

تداوم فعالیت طوفان حاره در دریای چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از (۱۸ تا 24 خرداد) شکل گیری طوفان حاره ای BIPARJOY در موقعیت تقریبی 14N و 66E  در فاصله 1300 کیلومتری سواحل چابهار را نشان می دهد و بر اساس مدل های فعلی مسیر حرکت آن به سمت شمال و شمال غرب می باشد. برای مناطق اقیانوس هند و دریایی عرب رخداد رگبار و رعد و برق شدید وزش باد با سرعت حدود 150تا 170کیلومتر در ساعت و تلاطم شدید دریا می شود.

 مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شنبه و یک شنبه ابتدا در مناطق شرقی دریای عمان و به تدریج کل سواحل افزایش ارتفاع موج به حدود 2 تا 3 متر و از دوشنبه تا چهارشنبه ارتفاع موج نزدیک سواحل حدود 3 تا 5 متر و سرعت باد حدود 40 تا 60 کیلومتر در ساعت و دور از ساحل ارتفاع موج 6 تا 8 متر و سرعت باد بیش از 60 کیلومتر درساعت برآورد می شود.

وی افزود: از سه شنبه 23 خرداد افزایش ابر و رگبارورعدوبرق در فراساحل و به تدریج چهارشنبه تا جمعه 24 تا 26 خرداد در سواحل انتظار می رود.

حیدری توصیه کرد: خودداری از تردد کشتی های تجاری و لنج های ماهیگیری در محدوده فعالیت طوفان، از شنبه تا چهارشنبه (20تا26 خرداد) جلوگیری از تردد شناورهای سبک و تفریحی در دریای عمان، جلوگیری از تفریحات دریایی و شنا، ممانعت از تردد کشتی های تجاری و لنج های صیادی به سمت مناطق فراساحل و کشورهای عمان و یمن، انتقال قایق های سبک به خشکی و پهلوگیری کشتی ها و شناورها در مکان های امن، جمع آوری تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، محافظت از تاسیسات ساحلی، پیگیری اخبارهواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان انجام شود.

 مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تغییرات احتمالی در هشدارهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول