اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

جزئیات پذیره‌نویسی شرکت‌های سهامی عام پروژه ‌‌در فرابورس‌

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: برای پذیرش شرکت‌های سهامی عام پروژه یک خط سبز قرار داده‌ایم که تقاضای شرکت‌های پروژه‌محور به صورت ویژه و بدون نوبت در هیأت پذیرش مطرح شود.

جزئیات پذیره‌نویسی شرکت‌های سهامی عام پروژه ‌‌در فرابورس‌

محمدعلی شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد نقش فرابورس ایران در تأمین مالی شرکت‌ها اظهار داشت: امسال از ظرفیت عرضه‌های اولیه شرکت‌ها استفاده می‌شود و تلاش بر این است که هر هفته یک عرضه اولیه در فرابورس داشته باشیم و امسال تاکنون 3 شرکت در فرابورس ایران عرضه اولیه شده‌اند.

وی افزود: شرکت‌هایی که وارد فرابورس می‌شوند برخی با ماهیت خصوصی، برخی دولتی و برخی مربوط به نهادها، تعدادی از شرکت‌ها بزرگ، تعدادی هم کوچک هستند که برای اولین‌بار وارد فرابورس می‌شوند.

وی همچنین در مورد شرکت‌های سهامی عام پروژه برای تأمین مالی انجام پروژه‌های عمرانی گفت: امسال اولین شرکت سهامی عام پروژه مربوط به شرکت مس سونگون زیرمجموعه ملی‌مس ایران که در اسفندماه 1401 پذیرش شد و تا یک‌ ماه آینده در فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود.

وی‌ ادامه داد: برای پذیرش شرکت‌های سهامی عام پروژه یک خط سبز قرار داده‌ایم که شرکت‌های پروژه‌محور به صورت ویژه و بدون نوبت در هیأت پذیرش مطرح شوند.

مدیرعامل فرابورس در مورد اینکه چه زمانی شرکت‌ها در خط سبز در فرابورس پذیرش می‌شوند؟ گفت: اگر مدارک شرکت‌ها کامل و دارای طرح سرمایه‌گذاری اقتصادی باشند، ظرف یک‌ماه پذیرش می‌شوند. 

به گفته شیرازی، امسال تاکنون یک شرکت سهامی عام پروژه در فرابورس پذیرش شده، یک شرکت دیگر هم تقاضا داده است که مدارک آن هنوز ناقص است و پذیرش نشده و چند شرکت دیگر هم در نوبت برای پذیرش قرار دارند.

مدیرعامل فرابورس ایران‌ در مورد بازار پایه فرابورس گفت: برخی از این شرکت‌های حاضر در بازار پایه شرایط پذیرش در بازارهای بالاتر دارند که به مرور با فراهم شدن شرایط و امکانات به بازارهای بالاتر ارتقاء پیدا می‌کنند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول