اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توافق 194 میلیون دلاری صندوق توسعه ملک سلمان با تاجیکستان

سفر هیأت صندوق توسعه ملک سلمان به تاجیکستان با توافق در مورد 12 پروژه به ارزش 194 میلیون دلار به پایان رسید.

توافق 194 میلیون دلاری صندوق توسعه ملک سلمان با تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سفر هیأت صندوق توسعه ملک سلمان به تاجیکستان با توافق در مورد 12 پروژه به ارزش 194 میلیون دلار به پایان رسید.

در این بازدید، اعضای هیئت با روند اجرای پروژه‌هایی که این صندوق در تاجیکستان تأمین مالی می‌کند، از نزدیک آشنا و با نهادهای مجری دیدار و گفت‌وگو انجام داد.

صندوق توسعه ملک سلمان از اجرای سه پروژه در زمینه‌های آموزشی، حمل و نقل و آب که در حال حاضر در دست اجرا قرار دارند، حمایت مالی می‌کند. می‌توان به پروژه‌هایی از جمله اجرای مرحله چهارم ساخت و تجهیز 34 مدرسه (تا پایان سال جاری میلادی)،  بازسازی 50 کیلومتر از بزرگراه «کولاب-قلعه خم» (طی ماه‌های نزدیک انجام خواهد شد) و توسعه منابع آب و تامین آب استان «ختلان» (طی هفته‌های نزدیک مناقصه اجرای آن اعلام خواهد شد) نام برد.

شایان ذکر است که چندی قبل هیئت دیگری از صندوق توسعه ملک سلمان از تاجیکستان بازدید کردند که برای سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری در بخش آموزش تاجیکستان اعلام آمادگی کرده بودند.

گفتنی است همزمان با بازدید هیئت این صندوق از تاجیکستان در محل سفارت عربستان سعودی در دوشنبه مراسم اهداف 25 تن خرما به مردم این کشور برگزار شد. «ولید بن عبدالرحمن الرشیدان» سفیر عربستان سعودی گفت که قرار بود این کمک در ماه مبارک رمضان ارائه شود، اما به دلیل مشکلات حمل و نقلی به تعویق افتاد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول