اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

فارس من| حکم ‌حقوق کارمندان بانک‌های دولتی و بانک مرکزی مطابق قانون خدمات کشوری است‌

برخی مخاطبان فارس با ثبت پویشی خواستار همسان‌سازی حقوق کارکنان بانک‌های دولتی و بانک مرکزی شده‌اند،‌ طبق قانون مدیریت خدمات کشوری همه کارمندان با شرایط یکسان باید حقوق مساوی دریافت کنند اما ممکن است دستگاهی پرداخت‌هایی خارج از حکم نظیر رفاهیات، اضافه‌کاری و غیره داشته باشد.

فارس من| حکم ‌حقوق کارمندان بانک‌های دولتی و بانک مرکزی مطابق قانون خدمات کشوری است‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی برخی مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «درخواست همسان‌سازی حقوق کارکنان بانک‌های ملی و سپه با بانک مرکزی» در سامانه فارس من، خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

مخاطبان در این پویش نوشته‌اند: «اینجانبان جمعی از کارکنان بانک‌های ملی و سپه، به عنوان دو بانک قدیمی و اصیل ایرانی از شکاف بسیار زیاد حقوق و مزایای خود با بانک‌های خصوصی و حتی بانک مرکزی گلایه‌مند بوده و نسبت به این شکاف حقوق و مزایا انتقاد داریم؛ درخواست شفاف و منطقی ما نیز این است که حقوق و مزایای ما کارکنان این دو بانک و احیانا سایر بانک‌های دولتی‌، با سایر بانک‌ها از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک‌های خصوصی که دولت نیز سهم بالایی در آن ها دارد ، همسان شود».

‌در ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری در تعریف دستگاه اجرایی آمده است: «همه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و همه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه‌های دولتی، دستگاه اجرایی نامیده می‌شوند، به عبارت دیگر قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد پرداخت‌های این دستگاه‌ها باید رعایت شود».

این مطالبه مخاطبان فارس را از سازمان اداری و استخدامی پیگیری کردیم؛ در این‌باره به فارس اعلام شد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، همه کارمندان دولت و دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک مرکزی و بانک‌های دولتی از نظر پرداخت حقوق به کارکنان خود، مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هستند و حکم حقوق همه کارمندان در یک سطح یکسان است،‌ اما مساله تبعیض آمیز در پرداختی‌های خارج از حکم حقوق مانند اضافه‌کاری،‌ رفاهیات،‌ پاداش و ترمیم حقوق کارمندان است به این ترتیب کارمندان یک بانک با بانک مرکزی تفاوت حقوق چشمگیر دارند.

در ادامه اعلام شد که سازمان برنامه و بودجه باید بر بودجه جاری فصل حقوق و دستمزد کارمندان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های دولتی نظارت کند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول