اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

صادرات صنایع‌دستی، صدور فرهنگ ایرانی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: هر محصول صنایع‌دستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است و صادرات صنایع‌دستی علاوه بر ارزآوری، در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است.

صادرات صنایع‌دستی، صدور فرهنگ ایرانی است

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی مرزبان، امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز جهانی صنایع‌دستی به هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی استان، گفت: همزمان با فرا رسیدن ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی و آغاز هفته صنایع دستی ویژه برنامه های متنوعی به منظور هر چه با شکوهتر برگزار شدن این هفته برگزار خواهد شد.

وی افزود: افتتاح کارگاه تولید آثار چوبی در اراک، افتتاح کارگاه مینا و فروشگاه صنایع دستی در ارگ تاریخی میشیجان شهرستان خمین، واگذاری خانه قنبری به آموزش و پرورش با کاربری هنرستان صنایع‌دستی، تجلیل از پیشکسوتان دارای نشان ملی از برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت گرامیداشت این هفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: ۲۰ خردادماه، هرساله به‌عنوان روز جهانی صنایع‌دستی گرامی داشته می‌شود و فرصتی برای توجه به فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه است که نمودی از میراث کهن ایرانیان می باشد؛ هر محصول صنایع‌دستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است و صادرات صنایع‌دستی علاوه بر ارزآوری، در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است.

مرزبان خاطرنشان کرد: هرساله با نزدیک شدن به روز جهانی صنایع‌دستی و به‌پاس تلاش هنرمندان و فعالان این عرصه برنامه‌های متنوعی در دستور کار معاونت صنایع‌دستی و ادارات شهرستانی این اداره‌کل قرار می‌گیرد و امسال نیز برنامه های متنوعی برای گرامیداشت این هفته در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی در خصوص شعارهای اعلام شده در هفته صنایع‌دستی گفت: چهارشنبه ۱۷ خرداد روز صنایع‌دستی و رسانه، جمعه ۱۹ خرداد روز صنایع‌دستی، پیشران گردشگری، شنبه ۲۰ خرداد  روز استفاده از صنایع‌دستی، سبک اصیل زندگی، یکشنبه ۲۱ خرداد روز صنایع‌دستی و تشکل‌ها، دوشنبه ۲۲ خرداد روز صنایع‌دستی و تعاملات فرهنگی، سه‌شنبه ۲۳ خرداد صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی، چهارشنبه ۲۴ خرداد روز صنایع‌دستی، زنان و جوانان، پنجشنبه ۲۵ خرداد روز صنایع‌دستی، مهار تورم و رشد تولید و جمعه ۲۶ خرداد روز صنایع‌دستی و نوگرایی نامگذاری شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول