اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمایت صندوق بین المللی پول از اصلاحات اقتصادی ازبکستان

مدیر عامل صندوق بین المللی پول در شهر «سمرقند» در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر حمایت این سازمان از برنامه اصلاحات در این کشور تأکید کرد.

حمایت صندوق بین المللی پول از اصلاحات اقتصادی ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «کریستالینا جورجیوا» مدیر عامل صندوق بین المللی پول در شهر «سمرقند» در دیدار با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان بر حمایت این سازمان از برنامه اصلاحات ازبکستان جدید تاکید کرد.

در این دیدار گسترش بیش از پیش همکاری های چند جانبه بین ازبکستان و صندوق بین المللی پول از جمله در زمینه های اولویت دار مانند اصلاحات مبنی بر تامین ثبات اقتصاد کلان، تکامل سیاست پولی اعتباری و مالی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین با خرسندی خاطرنشان شد که در سال های اخیر همکاری های متقابل با صندوق بین المللی پول به طور قابل ملاحظه ای تشدید شده است. در سال های اخیر بیش از 70 هیئت صندوق از ازبکستان بازدید کرده، کمک های کارشناسی و فنی در حال گسترش است.

مدیر عامل صندوق بین المللی پول حمایت و آمادگی کامل خود را برای کمک به تداوم اجرای برنامه اصلاحات در ازبکستان جدید ابراز کرد.

در این دیدار همچنین در مورد موضوعات روز اقتصاد جهانی و توسعه پایدار تبادل نظر شد.

ازبکستان در تاریخ 21 سپتامبر سال 1992 میلادی عضو صندوق بین المللی پول شد. از ماه سپتامبر سال 1993 میلادی در ازبکستان نمایندگی صندوق بین المللی پول فعالیت خود را آغاز کرد.

ازبکستان با صندوق بین المللی پول در زمینه توسعه بخش مالی و تشویق اصلاحات اقتصاد کلان همکاری می کند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول