اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سند برنامه‌ریزی ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در استان سمنان تصویب شد

سند برنامه‌ریزی ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در استان سمنان به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به تصویب رسید.

سند برنامه‌ریزی ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در استان سمنان تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان صبح امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده استان سمنان با تأکید بر لزوم مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اظهار کرد: تبیین سیره رضوی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی امروز بیش از هر زمان دیگری موردنیاز جامعه است و اقدامات ما باید مبتنی بر علم بوده و عملیاتی شود.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل کتاب در مباحث فرهنگی افزود: کتاب‌خوانی و توجه به این مهم باید در سبک زندگی ما به عنوان یک فرهنگ ارزشمند نهادینه و در سبد خانوار دیده شود و در این زمینه بستر دسترسی آسان به کتاب در استان تقویت شود.

ریواده با اشاره به اینکه پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی همواره مورد طمع دشمنان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده، پایش وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه و تولید محتوای متناسب با آن بوده و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی یکی از این سیاست‌هاست.

وی با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و ایام تعطیلات عنوان کرد: اقدامات لازم در حوزه تبیین فرهنگ رضوی و برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان با همراهی و همکاری تمام دستگاه‌های عضو کارگروه انجام گیرد.

تدوین سند برنامه‌ریزی ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این جلسه ضمن توضیح کامل سند برنامه‌ریزی برای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در استان، از مدیران حاضر در جلسه خواست تا نظرات و پیشنهادهای خود را برای تغییر، اضافه یا تصویب 10 ماده و یک تبصره موجود در سند بیان کنند.

وی به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی و هماهنگی‌های صورت گرفته برای مشارکت گسترده کارمندان استان سمنان در این جشنواره اشاره کرد و افزود: با توجه به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با هماهنگی‌های صورت‌گرفته و موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، شرکت در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی برای کارکنان دولت آموزش ضمن خدمت در نظر گرفته‌ شده است و کارکنان دستگاه‌های اجرایی با شرکت فعال و مؤثر در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی می‌توانند از گواهی آموزش رایگان و ضمن خدمت بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به طرح غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان اظهار کرد: کتابخانه‌های استان سمنان امسال با کارکردهای ویژه‌ای درزمینه غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان واردشده‌اند و درواقع هر کتابخانه در هر منطقه به یک پایگاه مهم در راستای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تبدیل‌شده است و در کنار آن با پیاده‌سازی برنامه‌های جدید در راستای معرفی مشاغل و کسب‌وکارهای کوچک، فعالیت‌های ویژه‌ای در آن‌ها در حال انجام است.

به گزارش فارس، در این نشست، مدیران نظرات خود را در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه در استان بیان کردند و درنهایت سند برنامه‌ریزی برای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در استان سمنان که دستور شورای فرهنگ عمومی استان بود، به تصویب رسید.

پایان پیام/74007/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول