اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

‌اجرا نشدن حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی پیگیری می‌شود‌

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با گذشت 3 ماه از سال هنوز خبری از افتتاح حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی نیست،‌ اما در هفته‌های آینده این مساله را در مجلس از دولت پیگیری خواهیم کرد.

‌اجرا نشدن حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی پیگیری می‌شود‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شهباز حسن پور بیگلری، امروز در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور در جمع خبرنگاران در مورد تبصره 18 قانون بودجه 1402 و افتتاح حسابهای پیشرفت و عدالت در سال جاری،‌ اظهار داشت: تا این لحظه هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است و برخلاف آنچه که وعده داده شده بود‌ حسابهای پیشرفت و عدالت شهرستانی راه‌اندازی می‌شود، هیچ اقدام عملی رخ نداده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس افزود: با وجود این که دولت وعده داده و مجلس در قانون بودجه مصوب کرده، باید هر دو ماه به صورت شفاف به مردم گزارش داده شود و مردم در جریان روند کار قرار بگیرند، اما هفته گذشته که بازدید میدانی از استان کرمان داشتم و با افراد مختلف صحبت کردم، در عمل اتفاقی نیفتاده است.

به گفته وی، تبصره 18 قانون بودجه یکی از اهرم‌های اصلی برای رونق‌بخشی اقتصاد کشور است و محور تولید و محور اشتغال است و موجب رشد اقتصادی می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: وزیر اقتصاد نیز در همایش بورس، بانک و بیمه و صنعت مالی کشور اعلام کرد که رشد سرمایه‌گذاری در سال قبل 7.1 بوده است که نسبت به سال 1400 که این نرخ 5 درصد منفی بوده، رشد خوبی است، اما آثار این رشد عملا در سفره مردم دیده نمی‌شود و مردم باید احساس آرامش و امنیت کنند و سرمایه‌گذار هم احساس امنیت داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد این که آیا شما پیگیر اجرای بند تبصره 18 قانون بودجه هستید؟ اظهار داشت:‌ امروز در وزارت اقتصاد ‌بودم و با مدیران مربوطه صحبت‌هایی داشتم و آنچه در حاشیه جلسه گفته شد، این بود که مدیر عامل بانک ملی اعلام کرد «جزء 2 بند 16 قانون بودجه را به استانها ابلاغ کرده‌اند».

حسن‌پور در مورد منابع حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی، گفت: حساب استانها عملا تعطیل است و پروژه‌های استانی خوابیده و چیزی تا این لحظه به دست مردم نرسیده است.

وی در مورد این که 3 ماه از سال گذشته است و بالاخره سهم استان‌ها از پیشرفت چه می‌شود، گفت: ‌رئیس مجلس و‌ دادستان استانی در این موضوع پیگیر هستند و گفته‌اند ‌کارها را انجام می‌دهند و ما در کمیسیون اقتصادی پیگیر حساب‌های استانی پیشرفت و عدالت هستیم؛ در هفته‌های آینده از مسئولان مربوطه دعوت می‌کنیم، به مجلس بیایند و به صورت شفاف جواب دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول