اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برای همه کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند، تمام زیرساخت‌ها فراهم است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: کشورمان در گذشته در دنیا از لحاظ علمی جایگاه خاصی نداشت، قبل از انقلاب و در سال ۵۶ تنها یک هزارم دانش دنیا را تولید می‌کردیم اما امروز این رقم به دو درصد رسیده و افتخار بزرگی است.

برای همه کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند، تمام زیرساخت‌ها فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در آیین تکریم و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، اظهار کرد: کشورمان در گذشته در دنیا از لحاظ علمی جایگاه خاصی نداشت، قبل از انقلاب و در سال ۵۶ تنها یک هزارم دانش دنیا را تولید میکردیم اما امروز این رقم به دو درصد رسیده و افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم افزود: در حال حاضر ۴ میلیون نفر در دانشگاه‌های کشور به تحصیل مشغول هستند؛ امروز تمامی زیرساخت‌های برای کسانی که قصد تحصیل دارند فراهم است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: وجود مقام معظم رهبری  مایه برکت و عزت ایران اسلامی است؛ با رهنمودهای ایشان امروز در حوزه‌های مختلف نظامی و علمی دستاوردهای بسیاری کسب کرده‌ایم که مایه افتخار است.

رستمی با بیان اینکه دانشگاه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی خود در کنار حوزه دفاعی قرار دارد و موفق شده افتخارات فراوانی در بخش علم و دانش کسب کند، ادامه داد: دانشگاه محلی برای تربیت مدیران و دانشمندانی است که باید با استفاده از اندوخته‌های علمی نوین، راهکار مؤثر برای چالش‌های موجود ارائه کند.

وی افزود: جوانان این مرز و بوم موفق شدند در ساخت و طراحی ربات حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند و امروز می‌بینیم که ربات‌های ایرانی متقاضیان زیادی دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به توطئه‌های دشمنان در ۴۴ سال گذشته ادامه داد: دشمنان بر این عقیده هستند که برای متوقف کردن ایران اسلامی باید در جامعه یأس و ناامیدی را رواج داد، بر همین اساس همه مسوولین باید تلاش کنند تا مؤلفه‌های امید تقویت شود؛ دشمنان انقلاب اسلامی بیش از پیش ضعیف شده‌اند.

رستمی اضافه کرد: اتفاقاتی که در دنیا در حال رخ دادن است به نفع جبهه مقاومت و علیه آمریکاست، غربی‌ها معتقدند عقب‌نشینی از حمایت اوکراین در برابر روسیه پایان ناتو را رقم خواهد زد اما نه می‌توانند عقب نشینی کنند و نه توان ادامه حمایت را دارند.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه دفاعی به موفقیت‌های بزرگی رسیده و بازدارندگی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: کشورمان در زمان جنگ تحمیلی از ساخت سیم‌ خاردار عاجز بود اما امروز می‌بینیم که موشکی رونمایی می‌کند و خواب را از چشم دشمنانش می‌رباید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: ایران اسلامی به برکت شهدای گرانقدر همچون شهید تهرانی مقدم در حوزه دفاعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول