اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

رئیس سازمان بورس: صندوق‌های بازنشستگیِ تکمیلی طراحی می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در صدد طراحی صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی هستیم تا این صندوق‌ها بتوانند برای آینده بازنشستگان، منابع پایداری هم برای افراد عضو و هم برای بازار سرمایه، تأمین کنند.

رئیس سازمان بورس: صندوق‌های بازنشستگیِ تکمیلی طراحی می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی کشور (بورس، بانک و بیمه) امروز در محل نمایشگاه‌های تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، مجید عشقی با بیان اینکه عمده ابزارهای بازار مالی توسط بخش خصوصی و شرکت‌های خصوصی در کشور رونمایی می‌شود، اظهار داشت: امروز در این نمایشگاه ابزار جدیدی به نام قرارداد آتیه سهام رونمایی می‌شود که به تأمین مالی شرکت‌ها می‌تواند کمک کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: برای شرکت‌های بزرگ بورسی که دارای رتبه اعتبار بالایی هستند، مسیر سبز برای تأمین مالی تعریف کرده‌ایم که این شرکت‌ها بتوانند به راحتی از مسیر بازار سرمایه اقدام به تأمین مالی کنند.

عشقی گفت: در صدد طراحی صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی هستیم تا این صندوق‌ها بتوانند برای آینده بازنشستگان منابع پایداری هم برای افراد عضو و هم برای بازار سرمایه تأمین کنند.

وی گفت: در یک‌سال و نیم گذشته صندوق‌های جدیدی برای تأمین مالی در بازار سرمایه تعریف شده است و امروز هم قراردادهای آتی سهام در کنار قراردادهای اختیار معامله تعریف شده است که می‌تواند به ثبات بازار کمک کند. 

رئیس سازمان بورس اظهار داشت: طراحی اوراق بدهی شرکت‌ها برای تأمین مالی تولید انجام شده و در سال جاری تلاش بر این است که هر هفته یک شرکت جدید در بازار سرمایه رونمایی شود و این رویه همچنان ادامه پیدا می‌کند.

به گفته عشقی، امروز همچنین ابزار صکوک پلاس برای معرفی نحوه انتشار اوراق به فعالان اقتصادی و شرکت‌ها در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول