اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

انقلاب اسلامی، انقلابی برای زنان

رییس سازمان تبلیغات صحنه گفت: امام خمینی(ره) زنان را مجاهد، جنگجو، حاکم بر سرنوشت خود، انسان‌ساز و مربی جامعه می‌دانستند و برای حفظ انقلاب و اسلام از آنان استمداد می‌طلبید.

انقلاب اسلامی، انقلابی برای زنان

حجت‌الاسلام شعیب محمدپور، رییس سازمان تبلیغات صحنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: امام خمینی(ره) به صراحت درباره آزادی زن فرمودند که عده دشمن در بحث آزادی زن به دنبال اسارت و بردگی زن هستند، آزادی در معنای آنان زن از آن جهت که اسیر و برده شهوت، خودخواهی و لذت‌جویی مردان شوند.

وی ادامه داد: وقتی به سیر تاریخی جایگاه زن نگاه می‌کنیم ارزش جان یک زن بسیار ناچیز بود، اما وقتی به انقلاب اسلام و احکام اسلامی نگاه می‌کنیم، اسلام برای جایگاه زن اهمیت قائل شده که برای مردم قائل نیست، برای مثال مهریه، نفقه و دیر مسائل جزئی از مباحثی است که نشان دهنده اهمیت زن در جایگاه اسلام است که باعث پشتوانه مالی برای زنان است.

رییس سازمان تبلیغات صحنه تأکید کرد: نقشی که زنان متعهد و فداکار در پیروزی انقلاب و تداوم آن داشته‌اند، به شهادت همه آنانی که در انقلاب بوده‌اند و به گواهی امام خمینی(ره) به یک معنا از نقش مردان نیز بالاتر بوده است. امام زنان را مجاهد، جنگجو، حاکم بر سرنوشت خود، انسان‌ساز و مربی جامعه می‌دانستند و برای حفظ انقلاب و اسلام از آنان استمداد می‌طلبید.

محمدپور با اشاره به اینکه زنان در عالم از ویژگی‌های خاصی برخورداراند، افزود: صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می‌گیرد، زن یکتا موجودی است که می‌تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان یک جامعه بلکه جامعه‌ها به استقامت و ارزش‌های والای انسانی کشیده شوند و می‌تواند به عکس آن باشد.

وی بیان کرد: کافی است نسل حاضر که آن روزگار سیاه را درک نکردند به کتاب‌ها، شعرها، نوشته‌ها، نمایشنامه‌ها، تصنیف‌ها، روزنامه‌ها، مجله‌ها و مراکز فحشا و قمارخانه‌ها و شرابفروشی‌ها و سینماها که همه یادگار آن عصر بودند بنگرند و یا از آنان که دیده‌اند بپرسند و نیز سؤال کنند که نسبت به زن، این قشر انسان‌پرور و آموزگار چه ظلم‌ها و خیانت‌هایی در ظاهر فریبنده‌ای به اسم زن مترقی روا داشتند.

وی در پایان، افزود: ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر، جوان، خرد و کلان در صحنه‌های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان، در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند و از محرومیت‌هایی که توطئه دشمنان و ناآشنایی دوستان از احکام اسلام و قرآن بر آن‌ها بلکه بر اسلام و مسلمانان تحمیل کردند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قید خرافاتی که دشمنان برای منافع خود به دست نادانان بی‌اطلاع از مصالح مسلمین به وجود آورده بودند؛ خارج کرده‌اند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول