اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

توافق اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید نفت تا پایان 2024

ائتلاف اوپک پلاس در نشست امروز خود در وین، پایتخت اتریش، درباره تمدید کاهش تولید نفت تا پایان سال 2024 میلادی (آذر 1403) توافق کرد.

توافق اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید نفت تا پایان 2024

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف اوپک پلاس امروز یکشنبه در جریان نشستی در وین، پایتخت اتریش، با تمدید کاهش تولید نفت از دسامبر ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲) تا پایان سال ۲۰۲۴ (آذر ماه ۱۴۰۳) موافقت کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که ائتلاف اوپک پلاس منتشر کرد، در نشست امروز موضوع کاهش جدید تولید از سوی همه کشورها برای حمایت از ثبات بازار مورد برسی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد که سطح تولید کل نفت از اول ژانویه ۲۰۲۴ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ به ۴۰.۴۶ میلیون بشکه در روز تعدیل شود.

یک منبع رسمی در وزارت انرژی عربستان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد: عربستان سعودی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، کاهش داوطلبانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای خود در روز را تا پایان دسامبر ۲۰۲۴ با هماهنگی برخی از کشورهای عضو توافق اوپک پلاس از جمله روسیه تمدید خواهد کرد.

کاهش تولید دو میلیون بشکه در روز طبق توافق قبلی اوپک پلاس در نوامبر(آبان ۱۴۰۱) گذشته شروع شد و بازارها در اول ماه مه گذشته (اردیبهشت ۱۴۰۲) نیز با کاهش داوطلبانه تولیدکنندگان بزرگ، به میزان یک میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه در روز، غافلگیر شدند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز امروز از قصد کشورش برای تمدید کاهش داوطلبانه تولید نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان دسامبر ۲۰۲۴ به عنوان یک اقدام پیشگیرانه خبر داد.

 نواک این اظهارات را در جریان شرکت در نشست اوپک پلاس در وین، پایتخت اتریش، بیان کرد که در آن تاکید کرد که بر سر این کاهش داوطلبانه از سطح تولید مورد نیاز در سی و پنجمین نشست وزیران اوپک پلاس در چهارم ژوئن ۲۰۲۳ توافق شده است.

کشورهای اوپک پلاس اکنون در تلاش هستند تا تولید نفت خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از توافق کاهش دهند.

در همین حال، در ماه آوریل گذشته(فروردین ۱۴۰۱)، تعدادی از اعضای ائتلاف، از جمله عربستان سعودی، اعلام کردند که قصد دارند به طور داوطلبانه تولید خود را از ماه می به میزان ۱.۱۶ میلیون بشکه دیگر در روز تا پایان سال کاهش دهند.

روسیه نیز به نوبه خود، کاهش داوطلبانه ۵۰۰ میلیون بشکه در روز را که از ماه مارس(اسفند) آغاز شده بود، تمدید کرد.

روسیه یکی از اعضای ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک (اوپک‌پلاس) است که در ماه آوریل همراه چند عضو دیگر از کاهش داوطلبانه در مجموع روزانه یک میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه‌ای از ماه مه افزون بر کاهش عرضه روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای (مجموع ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه در روز) تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول