اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امام خمینی (ره) الگوی جاودانه استقلال و آزادی‌خواهان جهان

امام خمینی (ره) با اراده قاطع، نفس مطمئنه، تلاش‌های صادقانه و اندیشه‌های بلند الهی موفق به تغییر مسیر تاریخ و تبدیل به الگویی جاودانه‌ برای استقلال و آزادی‌خواهان در سراسر جهان شد.

امام خمینی (ره) الگوی جاودانه استقلال و آزادی‌خواهان جهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نعمت میرزا احمد» تحلیلگر مسائل منطقه معتقد است: امام خمینی (ره) با اراده قاطع، نفس مطمئنه، تلاش‌های صادقانه و اندیشه‌های بلند الهی موفق به تغییر مسیر تاریخ و تبدیل به الگویی جاودانه‌ برای استقلال و آزادی‌خواهان در سراسر جهان شد.

وی گفت: عشق میلیونی مردم به امام راحل فقط مربوط و محدود به ایران و ایرانیان نبوده، بلکه همه ملت‌های که ضد استکبار بوده و استقلال واقعی و احترام به کرامت انسانی خود را می‌خواهند، عاشق مکتب بنیانگذار انقلاب اسلامی ایرانند.

امروز جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی علی‌رغم توطئه‌ها و فشارهای گسترده و بی‌وقفه غرب همچنان به طور قاطع و ثابت‌قدم در مسیر تحقق آرمان‌های مردم ایران، جهان اسلام و ملت‌های آگاه و بیدار دنیا جلو می‌رود. تردیدی نیست که ایران با جایگاهی که در سطح منطقه‌ای و جهانی کسب کرده است، در جایگاه قطبی قرار گرفته است که مردم کشورها و قاره‌های مختلف به آن به چشم امید می‌نگرند. وجود امام (ره) منجر به عزت یافتن مسلمانان شد و زمینه برای ورود دوباره اسلام به صحنه حیات سیاسی و اجتماعی در سطح جهانی را فراهم کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی منطقه ادامه داد: بدون تردید آنچه امروز جمهوری اسلامی به دست آورده است همگی نتایج نهضت امام خمینی (ره) است که همچنان در دستور کار پیروان راه روشن آن بزرگوار قرار دارد. امام راحل مردمی‌ترین انقلاب قرن بیستم را به پیروزی رساند و نظامی را برقرار کرد که مبنای آن را مردم‌سالاری دینی تشکیل می‌‌دهد. این نظام بود که طی چهل و چهار سال گذشته برای مردم ایران فرصت تعیین سرنوشتشان به دست خودشان را فراهم کرد. نقش‌آفرینی مستقیم ایرانیان در تحقق اهداف انقلاب و نظام است که امروز جمهوری اسلامی نه‌تنها در منطقه، بلکه در دنیا به عنوان یکی از کشورهای مهم و موفق در زمینه‌های مختلف شناخته می‌شود.

وی تاکید کرد: استقلالی که امروز جمهوری اسلامی ایران دارد برای بخش زیادی از کشورهای دنیا دست‌نیافتنی است. در حقیقت این استقلال ریشه در تاریخ و تمدن ایران دارد که اراده قاطع مردم جمهوری اسلامی آن را روز به روز قوی‌تر می‌کند. دقیقا این عامل بود که ایران در جنگ تحمیلی هشت‌ساله پیروز شد، توطئه‌های بیشمار دشمنان را برهم زد، از گرداب تحریم‌های روزافزون غرب به سلامت و سربلندی بیرون شد و همزمان با تبدیل تهدیدها به فرصت توانست به دستاوردهای بسیار فراوان علمی، اقتصادی و فناوری نایل شود.

امروز ایران کشوری خودکفا در بیشتر زمینه‌ها و به‌خصوص کشاورزی، صنعتی، فناوری‌های نوین، انرژی، پزشکی و غیره می‌باشد. امروز ایران اسلامی در زمینه دانش و فناوری در میان بیش از دویست کشور جهان در رتبه‌ شانزدهم و در برخی از رشته‌ها در رتبه‌ اول تا پنجم قرار دارد. کافی است یادآوری شود که ایران با پرتاب موفق ماهواره «سیمرغ» به فضا در عرصه فناوری فوق‌پیشرفته فضایی به جایگاه هشتمین کشور برتر دنیا دست یافت.

میرزا احمد در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: ایران در شرایط تحریم‌ها و فشارهای شدید موفق به پیشرفت‌های عظیمی در عرصه‌های نظامی و تولید تجهیزات پیشرفته مربوطه شده است. علی‌رغم سایر قدرت‌ها که توان بالای نظامی آنها تهدید برای دیگران پذیرفته می‌شود، قدرت نظامی و دفاعی ایران برای منطقه امنیت را به ارمغان آورده است. ایران می‌خواهد همه کشورهای جهان و به ویژه کشورهای مسلمان دارای استقلال واقعی باشند، از حمایت‌های ملت‌هایشان برخوردار باشند و در امور آنها هیچ نوع سلطه و مداخله‌ خارجی صورت نگیرد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: نقش ایران در تامین ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی بی‌بدیل بوده و طی یک دهه اخیر جمهوری اسلامی به صورت مستقیم در سنگر مبارزه علیه تروریسم قرار گرفت و با حمایت کشورها و نیروهای همسو موفق به شکست دادن داعش در خاورمیانه شد که خدمت بزرگی برای ثبات و امنیت جهانی است.

بدون تردید جمهوری اسلامی تحت مدیریت حکیمانه رهبر فرزانه خود نه تنها ایران را به قله‌های بلند مراد خواهد رساند، بلکه در تامین صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی نیز نقش به مراتب برجسته‌تری ایفا خواهد کرد. ملت‌های جهان از پیروان مکتب امام بزرگوار غیر این را  انتظار ندارند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول