اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهدای دشت ورامین جزو تاریخ سازان کشور هستند

رئیس مجمع نمایندگان تهران با بین اینکه شهدای دشت ورامین جزو تاریخ سازان کشور هستند، گفت: وظیفه همه ما در برابر شهدا این است که تاریخ انقلاب را برای نوجوان و جوانان تبیین کنیم تا بدانند در تاریخ چه گذشت و از آن درس بگیرند.

شهدای دشت ورامین جزو تاریخ سازان کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام سید رضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس و مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت عصر امروز در اختتامیه دهمین نمایشگاه آثار تاریخی و سیاسی قیام ۱۵ خرداد ورامین در حسینیه بنی فاطمه(س)، اظهار کرد: این ایام فرصتی است برای اینکه تاریخ را ورق بزنیم و مرور کنیم، این مناسبت ها یکی از رسالت هایش این است که این ایام را یادآوری کنیم و به نسل های آینده که می خواهند آینده را بسازند و در خدمت مردم باشند، درس بگیرند زیرا باید تاریخ را بدانند.

وی گفت: تاریخ و مطالعه تاریخ فواید و سودآوری های فراوانی دارد، تاریخ مایه عبرت است که می توان از آن عبرت های خوبی گرفت، در قرآن تاکید شده که تذکر دهید زیرا انسان نیاز به تذکر دارد‌.

رئیس مجمع نمایندگان تهران بیان کرد: تاریخ عبرت ها را در خود جمع کرده و به انسان ها آگاهی می بخشد، اینکه این ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد را گرامی می داریم یک مسأله مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

تقوی افزود: رمز پیروزی ها و شکست ها در تاریخ قرار دارد، بیان تاریخ تجربه ها را به ما منتقل می کند، گذشتگانی بودند که مسیرهایی را رفتند، پس اگر مسیر درستی بوده باید آن را ادامه دهیم.

وی ضمن بیان اینکه شهدای دشت ورامین جزو تاریخ سازان کشور و یک دسته دیگر از رهبران جامعه هستند، ادامه داد: تاریخ فصل های مختلفی دارد و یکی از فصل های تاریخ رهبران تاریخ است و مسائل تاریخ همین رویدادها و پدیده ها است، قیام مردم ۱۵ خرداد که در آن دوران رخ داد، قسمتی از تاریخ است و آنها بودند که این بخش از تاریخ را ساختند و این فصل را گشودند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: هر انقلاب و نهضتی رهبری دارد که باید حتما رهبری آن نهضت را شناخت زیرا شناخت رهبری یک ملت جزو ارگان آن کشور است، نقطه آغاز قیام مردم از مدرسه فیضیه آغاز شد و در دوم فروردین سال ۴۲، سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) بود که صحن مدرسه فیضیه مملو از جمعیت بود که عده ای را در آنجا به خاک و خون کشیدند و این خبر به امام راحل رسید و امام فردای آن روز از این مدرسه بازدید کرد و یک اطلاعیه پرشوری داد و از مردم استمداد خواست.

 

تقوی خاطرنشان کرد: امام از این حادثه به خوبی بهره برداری کرد و به مردم آگاهی داد، از فضای عاشورا و محرم به نفع انقلاب و اسلام استفاده کرد، هر انقلابی محتوایی دارد و محتوای انقلاب ایران اسلامی عاشورایی است و این حکایت از ایمان این مردم و محتوای این حرکت دارد که مردم براساس انگیزه دینی به میدان آمدند که در نهایت این قیام منجر شد تا این انقلاب در ۲۲ بهمن به پیروزی عظیم دست پیدا کند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت تصریح کرد: وظیفه همه ما در برابر شهدا این است که تاریخ انقلاب را برای نوجوان و جوانان تبیین کنیم تا بدانند در تاریخ چه گذشت و از آن درس بگیرند.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول