اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

روضه‌ حجت‌الاسلام میثم علی‌پناه بر مزار حضرت ام‌البنین(س)+فیلم

حجت‌الاسلام میثم علی‌پناه روحانی و سخنران مشهور کشورمان که این روزها برای انجام فریضه حج تمتع راهی عربستان شده است، با حضور در قبرستان بقیع بر مزار حضرت ام‌البنین(س) شعرخوانی و روضه‌خوانی کرد.

روضه‌ حجت‌الاسلام میثم علی‌پناه بر مزار حضرت ام‌البنین(س)+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام میثم علی‌پناه روحانی و سخنران مشهور کشورمان که این روزها برای انجام فریضه حج تمتع راهی عربستان شده است، با حضور در قبرستان بقیع بر مزار حضرت ام‌البنین(س) شعرخوانی و روضه‌خوانی کرد. او در فیلم ارسالی‌اش این شعر را زمزمه کرد:

ستاره می‌بارم، قمر ندارم من
به من نگید مادر، پسر ندارم من

جسم عزیزم رو چه زیر و رو کردند
به پیکر عباس، نیزه فرو کردند

ام البنینم وای، ام البنینم وای

این شعر سروده میثم مومنی‌نژاد است.

فیلم ارسالی حجت‌الاسلام علی‌پناه را اینجا مشاهده کنید:

 

به گزارش فارس، فاطمه بنت حِزام مشهور به‌اُمّ البنین که در سال ۶۴ قمری درگذشت، همسرامام علی (ع) و مادر عباس(ع)، عبدالله، جعفر و عثمان بود که هر ۴ تن در روز عاشورا به شهادت رسیدند. پس از واقعه کربلا، ام‌البنین روزها به قبرستان بقیع می‌رفت و برای امام حسین(ع) و فرزندانش سوگواری می‌کرد. عالمان شیعه شجاعت، فصاحت و علاقه ام‌البنین به اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام حسین (ع) را ستوده و از او به نیکی یاد کرده‌اند. به گفته شهید ثانی و عبدالرزاق مُقَرَّم، ام‌البنین نسبت به خاندان پیامبر(ص)، محبت شدیدی داشت و خود را وقف خدمت به آنان کرده بود؛ به همین دلیل اهل‌بیت نیز برای او احترام ویژه قائل بودند و در روزهای عید، نزد او می‌رفتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول