اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بازگشت ۲۸ هکتار از عرصه‌های منابع ملی به طبیعت

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان مازندران- ساری گفت: در دو ماهه اخیر ۲۸ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی را رفع تصرف کردیم و به اراضی ملی و انفال و بیت‌المال برگشت دادیم.

بازگشت ۲۸ هکتار از عرصه‌های منابع ملی به طبیعت

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، در مقابل پدیده‌های خوش‌نشینی و رشد ویلاها و آسمان‌خراش‌ها در طبیعت شاهد اتفاقات خوبی در بحث آزادسازی اراضی و بازگشت آن به طبیعت هستیم که امیدواریم این مهم با سرعت بیشتری ادامه یابد.

سال‌های گذشته فروش زمین‌ها و تبدیل آن از کشاورزی به ویلاها چهره طبیعت استان را تغییر داد ولی اکنون شاهد جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان هستیم.

موسی مقیمی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان مازندران- ساری در این‌باره، اظهار کرد: در دو ماهه سال ۱۴۰۲، ۲۱۴ پرونده ماده ۴۸ تشکیل دادیم.

وی افزود: در دو ماهه اخیر ۲۸ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی را رفع تصرف کردیم و به اراضی ملی و انفال و بیت‌المال برگشت دادیم.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان مازندران- ساری بیان کرد: همچنین در این مدت ۹ فقره حکم خلع‌ید به مساحت ۳.۵ هکتار اجرا شد.

مقیمی اضافه کرد: طی مدت ۲ ماهه اخیر ۳ فقره حریق به مساحت ۴ هکتار در جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت داشتیم که با همکاری دوستداران طبیعت، ماموران منابع طبیعی، تشکل‌ها و نیروهای مردمی اطفاء شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول