اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

هشدار پلیس راهور: افزایش تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور در خصوص افزایش تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها هشدار داد.

هشدار پلیس راهور: افزایش تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با توجه به افزایش تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها هشدار داد.

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: در ایام اوج سفرهای بین‌شهری شاهد وقوع تصادفات زنجیره‌ای ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده‌ایم که علت اصلی این حوادث بی‌توجهی رانندگان به لزوم رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی ناشی از بی احتیاطی و عجله و شتاب در رانندگی است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور گفت: متأسفانه در سه روز گذشته چندین فقره تصادف زنجیره‌ای فوتی و جرحی در جاده‌های کشور به وقوع پیوسته است که بخشی از این تصادفات در آزادراه‌های اصلی و استاندارد کشور بوده و بیانگر نقش اصلی عامل انسانی «راننده» به علت بی احتیاطی در رانندگی است.

وی افزود: اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط ترافیک سنگین راه‌ها از عوامل زمینه‌ساز این تصادفات است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: در شرایطی که راننده فاصله طولی با خودرو جلویی را متناسب با سرعت حرکت رعایت نکند با کاهش سرعت خودرو جلویی وقوع حادثه اجتناب‌ناپذیر است.

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: در شرایط لازم است رانندگان پیش‌بینی مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد داشته باشند و با توجه به شرایط ترافیکی جاده‌ها فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی را رعایت کرده و رعایت قوانین و مقررات و احتیاط در رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول