اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا بر توسعه تعاملات

در دیدار رئیس جمهور ترکمنستان و دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا بر علاقه‌مندی دو طرف برای افزایش تعاملات در زمینه‌های مختلف تاکید شد.

تأکید ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا بر توسعه تعاملات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و «هلگا ماریا اشمید» دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا بر علاقه‌مندی دو طرف نسبت به تعاملات در زمینه‌های مختلف تاکید شد.

در ابتدای این دیدار، دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا با تاکید به علاقه این سازمان به توسعه هرچه بیشتر روابط با ترکمنستان، گواهینامه الحاق شهر «آرقاداغ» به پروژه «توسعه شهرهای پایدار، سبز، سازگار با اقلیم با راهکارهای نوآورانه در منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا» و گواهینامه «EcoPorts» به بندر دریایی بین‌المللی «ترکمن‌باشی» را به رئیس جمهور این کشور تقدیم کرد.

سردار بردی‌محمداف با قدردانی از اعطای گواهینامه‌های فوق، تاکید کرد که ترکمنستان به منظور تامین صلح و توسعه پایدار در ابعاد منطقه‌ای و جهانی از همکاری‌های فعال بین‌المللی حمایت کرده و در این زمینه به هماهنگی تلاش‌ها در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا اهمیت ویژه‌ای قائل است.

در این دیدار تاکید شد که روابط ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا مثمر ثمر بوده و بر اساس برنامه‌های همکاری مشترک که به طور سالانه توسط دولت ترکمنستان و مرکز این سازمان در عشق‌آباد تهیه می‌شود، امور مربوطه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور ترکمنستان و دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا به موضوع سیاست و امنیت بین‌المللی که جایگاه مهمی در دستور کار مشارکت دوجانبه دارد، توجه ویژه ظاهر کردند. در این راستا کنفرانس بین‌المللی «نقش کشورهای بی‌طرف در تقویت امنیت، ثبات و گفت‌وگو در منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا» که حدود دو هفته قبل از سوی مجلس ترکمنستان و مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار گردید، مهم ارزیابی شد.

همچنین گفته شد که تامین ترانزیت کارآمد و پایدار منابع انرژی بین‌المللی به طور مستقیم بر رفاه و شگوفایی کل منطقه تأثیر می‌گذارد. ترکمنستان به عنوان کشوری غنی از منابع انرژی، اقدامات هدفمندی را برای تضمین امنیت انرژی بین‌المللی انجام می‌دهد.

در این رابطه رئیس جمهور ترکمنستان بر مصلحت انجام کار هدفمند در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا جهت انتقال و ترانزیت منابع انرژی به بازار جهانیبا در نظر گرفتن جنبه‌های سیاسی، مالی، فناوری و زیست محیطی موضوع تاکید کرد.

سردار بردی‌محمداف و هلگا ماریا اشمید همچنین موضوعات مربوط به ظرفیت‌های توسعه همکاری‌ها در بخش حمل و نقل و ترانزیت، بهبود فعالیت نهادهای دموکراتیک، تضمین حقوق و آزادی‌های بشر، برابری جنسیتی و غیره را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شابان ذکر است که دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنین با «قربانقلی بردی‌محمداف» رهبر ملی ترکمنستان و رئیس مجلس «خلق مصلحتی» این کشور دیدار و در مورد زمینه‌های تعمیق و گسترش همکاری‌ها گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول