اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه: سیره ائمه اطهار(ع) و امامین انقلاب تبدیل تهدیدها به فرصت است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: سیره ائمه اطهار(ع) و امامین انقلاب این است که تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کرده و حداکثر استفاده از آن را داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه: سیره ائمه اطهار(ع) و امامین انقلاب تبدیل تهدیدها به فرصت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و شهدای قیام پانزده خردادماه که با حضور جمعی از طلاب و روحانیون سطح شهر زاهدان در محل حسینیه امام خامنه‌ای دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار شد عنوان کرد: یکی از هنرهای پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) این بوده که تهدید‌ها را تبدیل به فرصت نموده و از این فرصت حداکثر استفاده را داشتند.

امام جمعه زاهدان افزود: برای مثال دوران امام رضا(ع) سختی ویژه‌ای داشت چرا که مأمون سیاست‌ مدارترین خلیفه عباسی بود و مقابله با توطئه‌های چنین کسی سختی زیادی داشت اما امام رضا(ع) این تهدید‌ها را تبدیل به فرصت و از فرصت‌ها نهایت استفاده را داشتند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: در آن دوران پایه‌های حکومت مأمون لغزان بود و ابتدا به بغداد لشکر کشی و برادر خود را به قتل رساند و گمان داشت اگر امام رضا(ع) در مدینه بماند حکومت او فراگیر نخواهد شد و در نتیجه تصمیم گرفت حضرت را به مرو احضار و پیشنهاد خلافت و حداقل پذیرش ولیعهدی را به ایشان ارائه کند و در واقع این توطئه را امام رضا(ع) تبدیل به یک فرصت نمود و از آن بهترین استفاده را کرد.

وی ادامه داد: در نهایت امام رضا(ع) به مرو رسید و عنوان کرد: در صورت ولیعهدی در هیچ یک از امور حکومتی دخالت نمی‌کند و از این طریق نقشه مأمون را بی حاصل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امام رضا(ع) از هر فرصت و مجلسی برای تبیین معارف اسلام ناب محمدی(ص) استفاده نمود تا جایی که مأمون ضعف خود را پذیرفت و اقدام به شهادت امام رضا(ع) کرد.

وی‌ اضافه کرد: امام خمینی(ره) نیز سختی‌ها، تهدیدها و فشارهای وارده به انقلاب اسلامی را تبدیل به فرصت کرد مثلا در حادثه ۱۵ خردادماه و کشتاری که صورت گرفت حکومت در این خیال بود که نطفه انقلاب خفه شده اما امام حوصله به خرج داده و از ۱۵ خرداد به عنوان یک ابزار برای روشنگری مردم استفاده و مسیر را دنبال کرد.

آیت‌الله محامی بیان کرد: در سال‌های ابتدایی مبارزات امام خمینی(ره) عنوان کردند که خون بر شمشیر پیروز است و از هر فرصتی استفاده کردند تا مشعل انقلاب را فروزان‌تر و جمعیت بیشتری را پای انقلاب بیاورند تا مسیر مستحکم‌تر پیش برود.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس شرق و غرب عالم دست به دست هم داده و از دشمن ما صدام حمایت کردند اما باز هم امام خمینی(ره) این تهدید را تبدیل به فرصت کرده و از آن برای گسترش معنویت در جامعه و پای کار آمدن مردم و رشد و توسعه انقلاب استفاده کردند. 

محامی ادامه داد: در ادامه مقام معظم رهبری نیز به همین شکل امور را پیش برده اند و پس از رحلت امام خمینی(ره) پیچ‌های تاریخی سختی داشتیم و رهبر حکیم با کمال حکمت و تدبیر مسیر انقلاب را پیش بردند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در سطح کشور اغتشاشاتی داشتیم و بسیاری دل بسته بودند که با این کار نظام عوض خواهد شد اما به توفیق خداوند متعال، تدبیر رهبری و همت مردم این اتفاق نیفتاد اما ما باید آسیب شناسی کنیم و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم چرا که مشخص شد در میان دانش آموزان و جوانان چه در آموزش و پرورش، چه دانشگاه و چه در حوزه‌های علمیه کار به خوبی صورت نگرفته است.

امام جمعه زاهدان افزود: کار نکرده بسیار است و اگر این اتفاقات سبب شود تا آسیب شناسی و نقاط خلأ را پیدا کنیم می توانیم تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم.

آیت‌الله محامی گفت: سیره ائمه اطهار(ع) و امامین انقلاب این است که تهدید‌ها را تبدیل به فرصت نموده و حداکثر استفاده از آن را داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان کرد: باید بر اساس شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال تعیین نمودند عمل کنیم و در غیر این صورت با تبلیغات و فضایی که دشمن ایجاد کرده دچار آسیب خواهیم بود.

وی گفت: شأن روحانیت وارد شدن در جناح‌ها و گروه‌های سیاسی نیست بلکه باید نقش پدری خود را ایفا کرده و به بیان معیارهای انتخاب بپردازند تا مردم هم تشویق به مشارکت و احساس مسئولیت کنند و افراد شایسته را انتخاب کنند.

آیت‌الله محامی عنوان کرد: در سیستان و بلوچستان اغتشاشات رخ داده یک تهدید بود و هنوز دشمنان در این جهت مشغول تبلیغ و فعالیت هستند اما در عین حال می‌توان این تهدید را تبدیل به فرصت کرد.

وی گفت: گاهی شبهه مطرح می‌شود اما اگر ما به شبهات پاسخ منطقی ارائه و مبانی خود را تبیین کنیم یک فرصت برای ما خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در استان در این جهت کند پیش می‌رویم و باید عزم خود را جزم و با تلاش بیشتر به کار و فعالیت بپردازیم.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول