اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تجهیز شدن به فناوری‌های نوین و شالوده شکن‌ها برای جلوگیری از غافلگیری‌های احتمالی

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: برای جلوگیری از غافلگیری در مقابل دشمنان، اساتید و دانشجویان باید فناوری‌های نوین و شالوده‌شکن‌ها را تحلیل کنند.

تجهیز شدن به فناوری‌های نوین و شالوده شکن‌ها برای جلوگیری از غافلگیری‌های احتمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، امیردریادار حبیب سیاری ظهر امروز در نشست تخصصی پردازش کوانتومی در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر ضمن تبریک و گرامیداشت بازگشت موفقیت‌آمیز ناوگروه  از همه اساتید و دانشجویان که در شناورهای هوشمند تشکر کرد و گفت: توجه به اهداف قرارگاه فجر و جهاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به فناوری‌های جدید برای ارتقای سطح تشکیلات موجود و آینده‌ساز الزامی است.

وی با بیان اینکه جنگ همراه بشریت بوده و از دیرباز زندگی انسان را با مخاطرات عجین کرده است، اظهار کرد: در ۵ هزار سال تمدن، ۱۴ هزار جنگ صورت گرفته که ۴ میلیارد انسان جان باخته‌اند.

دریادار سیاری گفت: همه حکومت‌ها در راستای حفظ موجودیت و بقا خود به دنبال کسب قدرت و آمادگی دفاعی در برابر تهدیدات متنوع پیش روی خود هستند و ادیان مختلف به ویژه دین اسلام نیز در امر دفاع در برابر تهاجم بیگانگان تاکید فراوان کرده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه همه برای حفظ بقای خود قدرت لازم را داشته باشند، افزود: اگر در دفاع مقدس توانایی و آمادگی لازم را نداشتیم، ایستادگی نمی‌کردیم مطمئنا آسیب‌های فراوانی می‌دیدیم‌.

دریادار سیاری در ادامه با بیان اینکه تهدید همیشه وجود داشته و دارد، گفت: برای مقابله با تهدید باید آمادگی لازم را در دستور کار داشته باشیم و خود را مجهز به نیروی دفاعی کلیدی کنیم تا بتوانیم در مقابل تمام تهدیدات ایستادگی کنیم.

وی افزود: هر چقدر در بحث فناوری پیشرفت کنیم و بروز شویم می‌توانیم برای مقابله با تهدیدات آمادگی داشته باشیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به تهدیدات داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اشاره کرد و گفت: دشمن همیشه به دنبال نفوذ در لایه‌های داخلی است و ما باید تهدید را شناخته و بصیرت و آمادگی مقابله را داشته باشیم و همچنین باید در مقابل تهدیدات آگاه و آشنا باشیم.

وی با اعلام اینکه در جهان و پیرامون کشور ما دشمنانی هستند که ممکن است تهدید برای ما باشند، اظهار کرد: قطعا استکبار جهانی و رژیم صهیونستی تهدید فرامنطقه‌ای ما است.

وی به مأموریت ارتش جمهوری اسلامی مبنی بر دفاع از تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: تهدیدات می‌تواند فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی باشد.

وی به سیر تحول جنگ‌ها اشاره کرد و گفت: در نسل پنجم شاهد ظهور رسانه‌های نوین در جنگ، افکار عمومی، عملیات نامتقارن و شناختی، جنگ تدبیری، جنگ سایبری و اقتدار در تصمیم هستیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به تغییر ماهیت جنگ اشاره کرد و افزود: جنگ‌های آینده از یک سیستم ساده به پیچیده حرکت می‌کند، دارای ویژگی جدید و شرایط خاص خود را دارد از این رو نیروهای مسلح نیاز به الگوهایی دارند که آن را در شناخت روابط و شرایط روندها یاری کنند، این الگوها باید در سه سطح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی بتواند راهنمای عمل باشند.

وی به ویژگی‌های جنگ در آینده اشاره کرد و گفت: نقش تعیین کننده تبادل اطلاعات با سرعت بالا در صحنه نبرد، به‌کارگیری سلاح‌های هوشمند برای دقت در زدن اهداف، استفاده گسترده از عملیات و ایجاد اختلال، عملیات سریع در قاطع با دکترین ایجاد شوک و رعب، عملیات روانی برای هر دو طرف جنگ را از جمله ویژگی‌های جنگ‌های آینده است.

امیر دریادار سیاری به تأثیرگذاری فناوری‌های نوین در جنگ‌های آینده اشاره کرد و افزود: کوانتوم، پلاسما، پرتوی هسته‌ای، اقلیمی، فضایی، علوم زیستی و بیولوژیک، قدرت نرم، فناوری‌های نوپدید، سایبر الکترومغناطیس، صوتیات، فناوری‌های نوپدید و غیره را از حوزه‌های برترسازی و مقابله با تهدیدات نوین است.

وی افزود: در همین زمان و پرهیز از شتاب‌زدگی، رصد و پایش وضعیت کشورهای رقیب و دشمن در حوزه‌های کاربردهای نظامی فناوری‌های از جمله حوزه‌های برتر ساز فناوری‌های نوین که شالوده‌شکن است اثری قطعی در جنگ‌های آینده خواهد داشت.

پایان پیام/ ۸۶۰۶۱/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول