اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وزیر کار: نظام سلطه دیگر قادر نیست بگوید تمام گزینه‌ها علیه ایران روی میز است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز رژیم‌های غاصب و سلطه گر دنیا، دیگر قادر نیستند که اعلام کنند تمام گزینه‌ها علیه ملت ایران روی میز است و باید اذعان داشت هیچ گزینه‌ای جز تفکر مذاکره و سر تسلیم فرود آوردن مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود ندارد.

وزیر کار: نظام سلطه دیگر قادر نیست بگوید تمام گزینه‌ها علیه ایران روی میز است

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امشب در آیین افتتاحیه کنگره ملی 15 خرداد که در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) پیشوا برگزار شد اظهار کرد: ماه خرداد برای مردم ایران، یادآور روزهای حماسه از جمله قیام خونین 15 خرداد است که حلقه مکمله حرکات اجتماعی و مردمی و دمین روح حق طلبی و مبارزه بین  آحاد مختلف جامعه اسلامی است.

وی افزود: قیام 15 خرداد پیوند افتخار آمیزی بین امام و امت بود و به واژه تبعیت از امامت و دفاع از مرجعیت جان تازه‌ای بخشید و مردم دیار 15 خرداد با پوشیدن کفن، با بضاعت محدود ولی با سینه ای مالامال از عشق به امام، در مقابل تمام استکبار با قامتی راستین ایستادند و رژیم وابسته ای که به پشتیبانی استکبار جهانی پایه‌های قوام و دوامش را طراحی می کرد، با قیام مردم این دیار، کاخ‌های پولادینش به بیت العنکبوت تبدیل شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که قیام خونین 15 خرداد تئوری حکومت دینی را به جهانیان عرضه کرد گفت: عناصر استکبارخوی، همواره از تئوری تفکر حکومت دینی بیزار بودند ولی قیام 15 خرداد و امام حماسه آفرین، در جغرافیای سیاسی جهان طرحی نو درانداخت و با طراحی حکومت دینی در مقام عمل، با نظریه نظام جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر، حکومتی دینی را در ایران بنا نهاد.

مرتضوی تصریح کرد: بسیاری از صاحبنظران در حکمرانی، تلفیق جمهوریت و اسلامیت را ناسازگار می پنداشتند اما امام با آموزه‌های دینی، این حرکت بزرگ، این طرح نو و ابتکار بزرگ را در جغرافیای سیاسی جهان به منصه ظهور رساند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هنر امام این بود که جمهوریت و اسلامیت را با هم ادغام کرد، قبل از پیروزی انقلاب تنها دو تفکر استبدادی و یا تفکر به ظاهر جمهوری در جهان وجود داشت و هر گاه که مردم از لجام گستیختگی و بی برنامگی نظام های جمهوری به ستوه می‎‌آمدند، به دامن نظام استبدادی می غلطیدند و هر بار که از ظلم استبداد به ستوه می آمدند از چاه به چاله می‌افتادند.

وی گفت: امام راحل با انقلاب خود نظام حاکم بر جهان را تغییر داد و با تأسی به آموزه‌های دینی ثابت کرد که مستضعفین می توانند وارثان زمین باشند و پس از این انقلاب بود که قیام‌های مردمی را در جای جای جهان شاهد بودیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: استکبار جهانی برای مقابله با این نظام الهی طراحی های متعددی انجام داد تا ایران اسلامی نو پا را از پای در آورند، از تهدید و تحریم تا ورود جریان نفوذ، طراحی کودتاهای نظامی و تجاوز بیگانگان از تجاوز مستقیم به صورت مستقیم در طبس تا تحمیل جنگ 8 ساله توطئه‌هایی بود که دشمن تلاش کرد با توسل به آن  ایران  اسلامی را از پای در آورد.

مرتضوی ادامه داد: پیام خون شهدای 15 خرداد، ایجاد حکومت دینی و جمهوری اسلامی است که اساسا این حکومت، حکومت مردم پایه است که در آن امام راحل با باور عمیق حضور مردم، جمهوری اسلامی و نظریه حکومت دینی را در ایران بنا نهاد و به واسطه آن به انسان‌ها عزت بخشید و زمینه مشارکت بانوان در امورات مختلف جامعه را فراهم کرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این که این انقلاب در هیچ جای جهان بدون نام امام خمینی(ره) شناخته شده نیست افزود: در جهان انقلاب‌های متعددی رخ داده که پس از دوره‌ای کوتاه، سیر قهقرایی را طی کردند ولی انقلاب اسلامی ملت ایران هر روز مقاوم تر از دیروز و هرروز مردم محورتر از گذشته به حرکت خود ادامه می‌دهد و پایه های این انقلاب آن چنان استوار شده که به اعتراف سردمداران کاخ های سلطه، هیچ معادله ای در جهان بدون حضور ایران قابل حل نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: امروز جهانیان به خوبی مشاهده می‌کنند که تمام طراحی های استکبار جهانی در سوریه، یمن و سایر بلاد اسلامی به برکت خون شهدای 15 خرداد و انقلاب اسلامی امام راحل و مدیریت هدایتگر مرجع عظیم الشأن جهان اسلام، با شکست مواجه شد.

وی گفت: امروز دشمن با حیله‌های مختلف و با دو شیوه تحریم و انزوا به دنبال تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی است ولی به واسطه تلاش و مقاومت مردم ایران، شیوه تحریم نخ نما شده و جوانان سخت کوش ایران اسلامی توانستند با به استخدام در آوردن دانش روز، تمام طراحی های دشمن را نقش بر آب کنند.

مرتضوی تصریح کرد: امروز ایران در صنایع هوا فضا، جزو کشورهای برتر جهان است و در علم نانو، گوی سبقت را از جهانیان ربوده است و در ساخت سازه های سنگین، احداث طرح های بزرگ داخلی و خارج از کشور نام ایران را سرآمد جهان است.

وی اضافه کرد: هفته گذشته هواپیمای ترابری سیمرغ با دست توانمند جوانان این مرز و بوم طراحی شد و با موفقیت به پرواز در آمد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که شیطنت و دشمنی استکبار علیه ملت ایران تمامی ندارد افزود: امروز رژیم های غاصب و سلطه گر دنیا، دیگر قادر نیستند که اعلام کنند تمام گزینه ها علیه ملت ایران روی میز است و باید اذعان داشت هیچ گزینه‌ای جز تفکر مذاکره و سر تسلیم فرود آوردن مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: امروز با وجود حرکت عزتمندانه نظام مقدس جمهوری اسلامی، پاره ای از مشکلات از جمله تورم در کشور وجود دارد که آن هم به دلیل برخی از اقدامات در دهه گذشه است که در آن دولتمردان برای حل مشکلات کشور، چشم به کشورهای غربی داشتند و کشور را دچار عقب ماندگی تاریخی کردند به طوری که در پایان سال 99، رشد اقتصادی کشور به منفی نیم درصد رسید و با تلاش دولت سیزدهم، این رشد امروز به 3 و نیم درصد افزایش یافته و قطعا با سعی و تلاش به 8 درصد می رسد.

مرتضوی تصریح کرد: دولت سیزدهم بر آن است که با طراحی سیاست خارجه بر پایه عزت، حکمت و مصلحت و با کمک عناصر داخلی از مشکلات اقتصادی عبور کند و بر پاره‌ای از مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی و تورم در سال 1402 فائق آید.

پایان پیام/۶۷۹۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول