اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

زمینه پذیرش دانشجوی بین‌المللی در سمنان فراهم است

استاندار سمنان با اشاره به بالاتر بودن سرانه دانشجویی این استان نسبت به میانگین کشور گفت: زمینه مناسب برای پذیرش دانشجوی بین‌المللی در استان سمنان بسیار فراهم است.

زمینه پذیرش دانشجوی بین‌المللی در سمنان فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در دیدار با سفیر جمهوری غنا در جمهوری اسلامی ایران که به میزبانی دفتر استاندار انجام شد، ضمن خوش‌آمد به سفیر این کشور و قدردانی از پذیرش دعوت استان سمنان به منظور حضور در همایش بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان اظهار کرد: وجود ۲ دانشگاه علوم پزشکی در استان سمنان، ظرفیتی ارزشمند برای استان است.

وی با اشاره به اینکه سطح سواد مردم استان سمنان ۱.۵ درصد از میانگین سواد مردم کشور بیشتر است، افزود: سرانه دانشجویی استان از سرانه دانشجویی کشور بالاتر است.

استاندار سمنان، صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی و دانشگاهی بودن را چهار خصیصه ارزشمند استان سمنان عنوان کرد و گفت: محصولات تولیدی استان سمنان به ۳۵ کشور دنیا صادر می‌شود و در سال گذشته، بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

هاشمی اضافه کرد: از ۷۴ نوع مواد معدنی موجود در کشور، بالغ بر ۴۰ نوع ماده معدنی در استان سمنان شناسایی شده است.‌

وی استان سمنان را یکی از قطب‌های تولید پسته در کشور معرفی کرد و گفت: سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان از محل فروش پسته، عاید کشاورزان این استان شد.‌

تولید بیش از ۱۰ درصد از زردآلوی کشور در استان سمنان 

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بیش از ۱۰ درصد از زردآلوی کشور در استان سمنان تولید می‌شود، گفت: زمینه مناسب برای پذیرش دانشجوی بین‌المللی در استان سمنان بسیار فراهم است.

هاشمی نزدیکی به پایتخت کشور، وجود ۲ فرودگاه و دسترسی آسان به راه‌آهن و همچنین وجود امنیت کامل در استان سمنان را از مزیت‌های مناسب برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه‌های این استان عنوان کرد.

وی میانگین سرانه تخت بیمارستانی در استان سمنان بالاتر از میانگین کشور دانست و اضافه کرد: دانشمندان و اساتید دانشگاه‌های این استان جزو اساتید مطرح دنیا هستند.

استاندار سمنان با بیان بخشی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی در ابعاد بین‌المللی گفت: افتخار ما این است که در حوزه پزشکی در دنیا و خاورمیانه حرف‌های فراوانی برای گفتن داریم.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول