اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اسکادران‌‌های «میگ-21» نیروی هوایی هند بار دیگر فعال شد

نیروی هوایی هند از پرواز دوباره اسکادران‌های جنگنده «میگ-21» خود خبر داد.

اسکادران‌‌های «میگ-21» نیروی هوایی هند بار دیگر فعال شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ناوگان جنگنده‌های ارتقا یافته «میگ-۲۱» ارتش هند بار دیگر فعالیت خود را از سرگرفتند.

روزنامه «هندوستان تایمز» روز چهارشنبه در این باره نوشت، نیروی هوایی هند بیش از ۵۰ فروند از آخرین نوع از جنگنده میگ-۲۱ را دارد.

چندی قبل سقوط یک فروند از این جنگنده نیروی هوایی هند را مجبور کرد کل ناوگان میگ-۲۱ خود را زمین گیر کند. امری معمول که برای یک ناوگان هوایی برای بازرسی پس از یک سقوط یا‌ حادثه رخ می‌دهد.

این جنگنده هندی در جریان یک سانحه در حومه روستایی در بخش «هانومنگاره» سقوط کرد که در نتیجه سه زن کشته و چندین غیرنظامی دیگر زخمی شدند. نیروی هوایی هند درباره این سقوط مرگبار بیانیه‌ای کوتاه منتشر کرد و خبر داد که خلبان جنگنده میگ-۲۱ از این حادثه جان سالم به در برد و  تنها جراحات سطحی برداشت.

یکی از مقامات نیروی هوایی هند که مایل به افشای هویت خود نبود، گفت که اسکادران‌های میگ-۲۱ پرواز را از سر گرفته‌اند. نیروی هوایی هند مجبور است ناوگان میگ-۲۱ خود را به دلیل تاخیر در تولید جنگنده جدید در پرواز نگه دارد.

این جنگنده کماکان می‌تواند در نبرد‌های نزدیک در صورت ظرفیت موشکی مفید باشد. این جنگنده مجهز به موشک‌های مادون قرمز است.

نیروی هوایی هند برای برتری بر رقبای خود از جمله پاکستان و چین در قالب یک طرح قصد خرید ده‌ها فروند جنگنده پیشرفته را دارد. نیروی هوایی هند در حال برنامه ریزی برای خرید ۱۱۴ جنگنده است که ۹۶ فروند آن در هند ساخته می‌شود و ۱۸ فروند دیگر از یک کشور خارجی وارد می‌شود. دهلی به ویژه نگران برتری هوایی پاکستان است که در زمینه هوایی علاونه بر تولیدات داخلی از جنگنده‌های «اف-۱۶» ساخت آمریکا استفاده می‌کند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول