اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

دمای شهر مکه در روزهای آینده به 44 درجه می‌رسد

مکه مکرمه در روزهای آینده گرم‌تر می‌شود و درجه هوا در مسجدالحرام به بیش از 50 درجه هم می‌رسد.

دمای شهر مکه در روزهای آینده به 44 درجه می‌رسد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر با بارش باران در مکه مکرمه، هوا ساعاتی متعادل شد. اما از روزهای آینده دمای مکه مکرمه افزایش می‌یابد.

مسجدالحرام ـ روز گذشته

گرمای هوا در عربستان امسال هم‌زمان با ایام حج تمتع تا حدی است که حتی از آن به عنوان گرم‌ترین حج تمتع در ۲۵ سال اخیر یاد می‌شود. شاید برای همین باشد که سعودی‌ها محدودیتی در پذیرش زائران ساکن عربستان در حج تمتع اعمال کرده و اجازه تشرف زائران زیر ۱۲ سال به حج امسال را نداده‌اند.

اعزام زائران کشورهای مختلف به حج تمتع در حال انجام است و هر روز بر تعداد زائران حاضر در سرزمین وحی افزوده می‌شود. دمای هوا در مکه مکرمه در روزهای آینده به ۴۴ درجه می‌رسد که البته این متوسط دما در سایه است و گفته می‌شود که دمای هوا در هفته‌های آتی در مسجدالحرام بالای ۵۰ درجه خواهد بود.


دمای هوای مکه در روزهای آینده

سعودی‌ها برای کاهش ۶ درجه‌ای دمای هوا، وسایل سرمایشی در مسجدالحرام را افزایش داده‌اند. اما گفته می‌شود با توجه به شدت گرما در مکه، این پنکه‌ها جوابگو نیست. همچنین متولیان مسجدالحرام برای جلوگیری از گرمازدگی در کنار توزیع آب خنک، چترهایی نیز در اختیار زائران قرار می‌دهند.

به گزارش فارس، امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند. مناسک حج تمتع از ۶ تیرماه آغاز می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول