اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«خاتون و قوماندان» سوژه پویش کتابخوانی «کتاب و زندگی» شد

پانزدهمین دوره پویش کتابخوانی «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «خاتون و قوماندان»، اثر تحسین‌شده توسط رهبر انقلاب از دهم خرداد به جریان افتاد.

«خاتون و قوماندان» سوژه پویش کتابخوانی «کتاب و زندگی» شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پانزدهمین دوره از پویش کتابخوانی «کتاب و زندگی» از دهم خرداد به جریان افتاد. این دوره از پویش با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات ستاره‌ها، «خاتون و قوماندان»، کتاب تحسین‌شده توسط رهبر انقلاب را برگزیده است.

«خاتون و قوماندان» نوشته مریم قربان‌زاده، روایت زندگی ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی معروف به (ابوحامد)، فرمانده لشکر فاطمیون است.

علیرضا توسلی یک مهر ۱۳۴۱ در افغانستان به دنیا آمد و ۹ اسفند ۱۳۹۳ در شهر درعای سوریه شهید شد. او فرمانده و بنیانگذار لشکر فاطمیون بود. ابوحامد با شروع جنگ ایران و عراق به کردستان رفت و بیش از یک سال در آن منطقه حضور داشت. وقتی جنگ ایران و عراق به پایان رسید، برای جنگ با ارتش شوروی به افغانستان رفت و دوباره در سال ۷۴، زمانی که نیروهای طالبان در افغانستان روی کار آمده بودند، دوباره به افغانستان رفت.

وقتی بحران سوریه آغاز شد، او در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ به این کشور رفت و یک سال بعد در نبرد با جبهه النصره شهید شد. آرامگاه او در مشهد است.

چندی پیش رهبر انقلاب تقریظی بر این کتاب نوشتند که در اردیبهشت‌ماه سال جاری رونمایی شد. متن آن به این شرح است:

بسمه تعالی

سلام خدا بر شهید عزیز، علیرضا توسّلی، مجاهد مخلصِ فداکار و بر همسر پرگذشت و صبور و فرزانه‌ی او، خانم امّ‌البنین.

حوادث مربوط به مهاجران افغان را که در این کتاب آمده است از هیچ منبع دیگری که به این اندازه بتوان به آن اطمینان داشت دریافت نکرده‌ام. برخی از آنها جداً تاثر انگیز است؛ ولی از سوی دیگر، حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای آنها و همه افغان‌ها است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه کتابخوانی می‌توانند عدد ۶ را به سامانه پیامکی ۹۰۰۰۹۸۲۵ ارسال یا کتاب را از کتابفروشی‌های سراسر کشور تهیه کنند.

این دوره از پویش همراه با ۵۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول