اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

سازمان تبلیغات اسلامی 6 هزار مسجد کشور را ظرفیت‌سنجی می‌کند

طرح ملی «مسجد به مسجد» با هدف ظرفیت‌شناسی مساجد کشور و با محوریت جهاد تبیین از سوی بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد.

سازمان تبلیغات اسلامی 6 هزار مسجد کشور را ظرفیت‌سنجی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، طرح ملی «مسجد به مسجد» با نشست توجیهی و هم‌افزایی همسنگران بنیاد هدایت در سالن جلسات شهید مالامیری آغاز به کار کرد. در ابتدای نشست، حجت‌الاسلام مهرداد جعفری مسئول شبکه راهیاری بنیاد هدایت به بیان مقدمه‌ای درباره نحوه اجرای این طرح پرداخت و اظهارداشت: طی این برنامه از ۶ هزار مسجد شاخص سراسر کشور بازدید خواهیم کرد و ضمن شناسایی ظرفیت‌های موجود با برگزاری محافل گفت‌وگو محور، سعی در هم‌افزایی و انتقال تجربیات خواهیم داشت.

روح جهاد تبیین باید بر گفت‌وگوهای ما حاکم شود

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت ضمن اشاره به اهداف برگزاری طرح «مسجد به مسجد» اظهار داشت: در سال جدید لازم بود شروع متفاوتی داشته باشیم و مطالباتی از بنیاد هدایت وجود داشت؛ با توجه به اهمیت مسجد و امامت، طرح «مسجد به مسجد» شکل گرفت. بنا شد این حضور در میدان اتفاق بیفتد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های بنیاد هدایت در سال جاری پرداختن به مسئله جهاد تبیین است، گفت: ما باید از هر فرصتی در استان‌ها و شهرستان‌ها استفاده کنیم و روح جهاد تبیین بر گفت‌وگوها، نشست‌ها و برنامه‌های ما حاکم باشد.

هدف اصلی شناسایی ظرفیت مساجد 

غلامی کلان روایت انقلاب اسلامی را حرکتی رو به جلو خواند و طرح این مسئله را یکی از مصادیق اصلی جهاد تبیین دانست و ابراز داشت: یکی از مباحثی که در این عملیات قابل طرح است، بیان موفقیت‌های نگاه انقلاب اسلامی است. خرده روایت‌های ضعف‌ها و کاستی‌هایی که وجود دارد نیز در بسیاری از مواقع به نرم‌افزارهای غربی و نوع نگاه مردم به سبک زندگی غربی و جایگزینی سبک غربی به جای سبک ولایی گره خورده است.

قائم مقام بنیاد هدایت، شناسایی ظرفیت مساجد را یکی از اهداف این طرح برشمرد و اظهار داشت: در بررسی میدانی باید ببینیم کدام مساجد می‌تواند پایگاه قرآن باشد؟ کدام مساجد می‌توانند در زمینه اوقات فراغت تابستان فعالیت داشته باشند و یا هر کدام از مساجد در اولویت‌های ۱۸ گانه‌ای که در برنامه ۱۴۰۲ مشخص شده، می‌توانند پای کار بیایند.

مهرواره محله همدل تدام می‌یابد

وی توسعه شبکه هدایت را یکی دیگر از اولویت‌های بنیاد هدایت در اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: ما به دنبال شناسایی امامان توانمندی هستیم که به شبکه جامعه هدایت بپیوندند. باید از این ظرفیت به درستی بهره بگیریم.

غلامی با بیان اینکه تبیین و معرفی مهرواره محله همدل از دیگر برنامه‌های این طرح است و افزود: تداوم مهرواره محله همدل یکی دیگر از رویکردهای ما در این عملیات است. اینکه چگونه می‌توان مردم را در میدان پای کار نگاه داشت. خرده پویش‌هایی در مناسبت‌های مختلف می‌توان طراحی کرد تا این مدل محله محوری را ادامه دهیم.

حجت الاسلام مهدی موحد مدیر بخش پژوهش بنیاد هدایت در ادامه نشست به تبیین سیر مباحثی که در این طرح باید به امامان محله کنشگران مسجدی، ارائه شود، پرداخت. 

در بخش دیگر این نشست همسنگران بنیاد هدایت به بحث و تبادل نظر پیرامون محتوا و شیوه اجرای این طرح پرداختند.

این برنامه از امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ با سفر عوامل اجرایی به ۱۲ شهرستان این استان مرکزی آغاز خواهد شد؛ راهیاران و تیم اجرایی بنیاد هدایت در گروه‌های سه نفره در این شهرستان‌ها، حضور پیدا خواهند کرد.

پیش‌تر خبرگزاری فارس در پرونده احیای کارکردهای مسجد از مشکلات مختلف این خانه‌های خدا گفته بود که می‌توانید در ادامه بخوانید:

آمار غیررسمی از وضع مساجد/ طلبه‌ها دوست ندارند امام جماعت شوند!

با امام جماعت پاره‌وقت، نمی‌شود مسجد را احیا کرد

ذاکر: ۱۰۰۰ مسجد در تهران غیرفعال است/ نیمی از مساجد کشور امام جماعت ندارند

طلبه‌ای که با ماهی ۲ میلیون تومان حقوق، مسجدی را بعد از ۵ سال تعطیلی احیا کرد

سند ملی مسجد؛ نسخه شفابخشی که روند تصویبش کُند پیش می‌رود

آنچه در سند ملی مسجد درباره امام جماعت گفته شده است

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول