اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آناتولی: آمریکا سامانه «هایمارس» در شرق سوریه مستقر کرده است

برخی منابع رسانه‌ای مدعی تجهیز نیروهای آمریکا در شرق سوریه به سامانه موشکی «هایمارس» شدند.

آناتولی: آمریکا سامانه «هایمارس» در شرق سوریه مستقر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی منابع رسانه‌ای از استقرار سامانه موشکی «هایمارس» آمریکا نزدیک میادین نفتی سوریه در شرق این کشور خبر دادند.

خبرگزاری «آناتولی» سه شنبه شب به نقل از منابع محلی مدعی شد که ایالات متحده نیروهای خود نزدیک میادین نفتی در شرق سوریه را با سامانه موشکی «هایمارس» مسلح کرده است.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که حضور آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق این کشور، اشغالگرانه است و باید از خاک سوریه خارج شوند. نظامیان آمریکا روزانه هزاران بشکه نفت از شرق سوریه سرقت می‌کنند.

این منابع به آناتولی گفتند، سامانه موشکی هایمارس در چند روز گذشته به نیروهای آمریکایی در استان «دیرالزور »ارسال شده است. منابع محلی گفتند که این اقدام با هدف مقابله با حملات پهپادی علیه نیروهای آمریکا مستقر در این منطقه  انجام می‌شود. نیروهای آمریکایی در سوریه چندین بار مورد حملات پهپادی و موشکی قرار گرفته‌اند.

چندی قبل خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی در حومه «الیعربیه»، از اقدام اشغالگران آمریکا در انتقال ۳۳ تانکر حامل نفت مسروقه از میدان‌های نفتی «الجزیره» و منطقه «الشرقیه» سوریه از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه به عراق خبر دادند. 

این سرقت در حالی صورت گرفت که نیروهای آمریکا اوایل اردیبهشت جاری نیز، ۳۴ تانکر حامل نفت سرقتی را از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه و نیز ۴۰ تانکر دیگر را از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به عراق قاچاق کرده بودند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول