اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ظرفیت‌های جامعه عشایری استان فارس شناسایی و معرفی شود

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس گفت: جذابیت‌ها و ظرفیت‌های نهفته فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جامعه عشایری وجود دارد که این ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری عشایری مغفول مانده است.

ظرفیت‌های جامعه عشایری  استان فارس شناسایی و معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  احمد پهلوانیان در سفر یک روزه   به اتفاق معاونان و خبرنگاران این مرکز، با همراهی مدیران عشایر فارس با مردم عشایر مناطق ییلاقی گیاه زار و دشت ارژن، دیدار کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات و سبک زندگی این جامعه مولد آشنا شد.

وی در این بازدید گفت: اگر ظرفیت‌های جامعه عشایر به خوبی شناسایی و معرفی شود می‌تواند به‌ عنوان دیدنی ترین جاذبه‌های سنتی در توسعه صنعت گردشگری استان نقش بسیار مؤثری را در رونق اقتصادی و گردشگری ایفا کند.

وی جامعه عشایر را از لحاظ خدمت رسانی به جامعه، بسیار پرمنفعت عنوان کرد و اظهار داشت:  عشایر، جامعه ای کم جمعیت اما پرمنفعت، تولید کننده و مولد است که قطب اقتصادی و کانون تولید محسوب می‌شوند و نقش مهمی در رونق اقتصادی و  اشتغالزایی در جامعه دارند.

 مدیرکل صدا و سیمای استان فارس یاد آور شد: به همت مسئولان می‌توان محصولات و تولیدات عشایر را  در تعاونی ها، فرآوری و با بسته بندی مناسب ارائه کرد که قطعا از لحاظ اقتصادی هم به عموم جامعه و هم به قشر زحمت کش عشایر فواید بسیاری خواهد رسید.

وی کمبود امکانات و ضروریات اولیه عشایر از جمله آب آشامیدنی، آب برای احشام، مشکلات مسیرهای تردد عشایر کوچرو و پنل‌های خورشیدی برای تامین برق را از مشکلات مطرح شده عشایر در این سفر اشاره کرد.

پهلوانیان در پایان اظهار امیدواری کرد: مشکلات  عشایر کوچ رو و اسکان یافته بازتاب و پیگیری شود و روزی برسد که عشایر استان فارس بعنوان قطب اقتصادی،  فرهنگی و گردشگری در کشور و فراتر از مرزها مطرح شوند.

پهلوانیان همچنین با حضور در منزل شهید عبدالرحیم مرادی از شهدای عشایر بخش ارژن با خانواده این شهید والامقام دیدار و در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا از خانواده این شهید عزیز تقدیر کرد .

لازم به ذکر است استان فارس با دارا بودن بیش از ۱۲ درصد جمعیت عشایری کشور قطب عشایر ایران محسوب می شود و این استان به دلیل دارا بودن ایلات قشقایی، لر، عرب خمسه و 8 طایفه مستقل به رنگین کمان عشایری کشور نیز معروف است.

پایان پیام / ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول