اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توطئه سازمان‌های اطلاعاتی چند کشور برای ایجاد آشوب در الجزائر

یک روزنامه الجزائری از نشست مسئولان سازمان‌های اطلاعاتی مغرب، فرانسه و رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد آشوب در الجزائر خبر داد.

توطئه سازمان‌های اطلاعاتی چند کشور برای ایجاد آشوب در الجزائر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئولان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (دیروز) میزبان نشستی با حضور مسئولان سازمان اطلاعاتی مغرب و فرانسه علیه الجزائر بودند.

روزنامه «الخبر» چاپ الجزائر به نقل از برخی منابع موثق نوشت که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که پنج مسئول عالی‌رتبه سازمان اطلاعات فرانسه و ۱۲ مسئول اطلاعاتی مغرب با حضور مسئولان صهیونیست نشستی را برگزار کردند که تنها دستور کار این نشست نیز بررسی راهکارهای ایجاد بی‌ثباتی و آشوب در چهار ایالت الجزائر بود.

این روزنامه افزود که توطئه برهم زدن ثبات الجزائر شامل ایجاد تنش، آشوب و درگیری در چند ایالت به ویژه الجزائر پایتخت این کشور، اوران، تیزی اوزو و بجایا با هدف ضربه زدن به وحدت ملی و انسجام مردمی آن است.

این منابع همچنین گفتند که تونس همسایه الجزائر نیز از توطئه این دو کشور و رژیم صهیونیستی در امان نمانده و آن‌ها روز ۲۰ ماه می جاری عملیاتی را علیه تونس از طریق ایجاد موج اعتراضات خشونت‌آمیز و هرج و مرج با هدف تضعیف و عزل «قیس سعیّد» رئیس جمهور این کشور آغاز کردند.

این روزنامه همچنین به سخنان «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر در فوریه گذشته اشاره کرد که گفته بود: «الجزائر تقریبا هر پنج سال یکبار با توطئه برهم زدن ثبات و امنیت این کشور مواجه است چرا که این کشور تسلیم شدن را نمی‌پذیرد».  

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول