اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

زائران حج تمتع، فقط یک‌بار روضه منوره حرم نبوی را زیارت می‌کنند

زائران حج تمتع برای تشرف به روضه منوره حرم نبوی باید به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کنند. برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، فقط یک بار امکان زیارت اطراف ضریح برای زائران وجود دارد.

زائران حج تمتع، فقط یک‌بار روضه منوره حرم نبوی را زیارت می‌کنند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با شیوع کرونا در سال‌های گذشته، تشرف به روضه منوره حرم نبوی نیز تغییر کرد و زائران برای زیارت این قطعه از بهشت، باید در سامانه‌ای ثبت‌نام کرده و بر اساس زمان‌‍‌بندی، وارد روضه منوره می‌شدند.

این روند در ایام حج تمتع هم ادامه پیدا کرده است و بدون وقت قبلی، امکان زیارت حرم نبوی وجود ندارد. تشرف به روضه منوره حرم نبوی صبح‌ها مختص بانوان و عصرها مختص آقایان است.

مسجدالنبی ـ شب گذشته

برای جلوگیری از ازدحام جمعیت زائران در مسجدالنبی (ص)، زائران باید در سامانه نسک ثبت‌نام کنند و تشرف زائران کشورهای مختلف به صورت کاروانی است. وزارت حج و عمره عربستان هم اعلام کرده که زائران حج تمتع فقط یک بار امکان تشرف به روضه منوره حرم نبوی را دارند و پس از ثبت‌نام و تعیین وقت در سامانه، امکان لغو یا تغییر این زمان وجود ندارد.

زائران برای زیارت حرم نبوی باید در زمان اعلام شده حضور یابند و در تلفن همراه خود مجوز ورود به روضه منوره را به مأموران سعودی نشان دهند.

در حج تمتع سال گذشته، زائران برای تشرف به روضه منوره حرم نبوی ساعت‌ها صف کشیدند که امسال هم با توجه به افزایش ۲ برابری تعداد زائران حج تمتع نسبت به سال گذشته، در روزهای آینده مدینه شلوغ‌تر شده و مدت انتظار برای زیارت حرم نبوی بیش‌تر خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول