اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چین ادعای «وال استریت ژورنال» را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» درباره پیشنهاد نماینده پکن به اروپایی‌ها درباره اوکراین را رد کرد.

چین ادعای «وال استریت ژورنال» را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین دوشنبه (۲۹ مه) به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر این که «لی هوی» نماینده ویژه چین در امور اوراسیا طرح آتش‌بسی را به مقامات اروپایی پیشنهاد داده که بر مبنای آن روسیه کنترل بخش‌هایی از اوکراین را که در حال حاضر در کنترل دارد، حفظ کند، پاسخ داد. 

وی در پاسخ به خبرنگاری که از او خواست گزارش روزنامه آمریکایی را تایید کند، گفت: در خصوص سفر لی هوی نماینده ویژه، چین بیانیه‌های مطبوعاتی را به موقع منتشر کرد. لطفا، به بیانیه‌های منتشر شده از سوی طرف چینی نگاه کنید. 

فرستاده ویژه پکن اواخر اردیبهشت در اولین مقصد تور صلح پکن برای اوکراین، به کی‌یف رفت و در آنجا از همه طرف‌ها خواست شرایط را برای گفت‌وگوهای صلح مهیا کنند. لی هوی سپس در لهستان، فرانسه، آلمان و در نهایت روسیه به رایزنی درباره جنگ اوکراین پرداخت. 

به گزارش سی‌ان‌ان، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی امروز متذکر شد «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین با همه طرف‌ها تماس گرفته و هیچ کدام تایید نکرد که لی هوی مطالب گزارش شده توسط وال استریت ژورنال را مطرح کرده است.  

مائو نینگ افزود: لی هنگام دیدار با طرف‌های مرتبط با بحران اوکراین، موضع چین را توضیح داد و اجماع بین‌المللی بیشتری ایجاد کرد. 

لی هفته گذشته تور اروپایی خود را که در آن در خصوص طرح ۱۲ بندی صلح پکن برای حل بحران اوکراین رایزنی کرد، به پایان رساند. چین اسفندماه این طرح را برای مذاکرات صلح در اوکراین ارائه کرد که شامل درخواست برای کاهش تنش‌ها در گام اول است. 

طبق گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال بعد از پایان سفرهای نماینده پکن به اروپا، به نقل از دیپلمات‌های اروپایی مدعی شد این مقام چینی از متحدان آمریکا در اروپا خواست از نفوذ خود استفاده کنند و آتش‌بس فوری اعلام کنند که به مرزهای اعلام شده روسیه رسمیت بین‌المللی می‌دهد. 

کرملین خوستار آن است که کی‌یف حاکمیت روسیه را بر شبه‌جزیره کریمه به رسمیت بشناسد و همچنین الحاق مناطق دونتسک، خرسون، لوهانسک و زاپروژیا به روسیه را بپذیرد. اوکراین این درخواست‌ها را رد کرده و همچنین هر گونه مذاکره را تا زمانی که روسیه نیروهایش از همه مناطق اوکراین را عقب بکشد، رد کرده است. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول