اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

راشد: بازی‌های پاراآسیایی اهمیت زیادی برای ما دارد/ ایران یکی از بهترین‌های جنبش پارالمپیک آسیاست

رئیس پارالمپیک آسیا گفت: حضور کشورها در بازی های آسیایی هانگژو نسبت به دوره قبل متفاوت تر خواهد بود.

راشد: بازی‌های پاراآسیایی اهمیت زیادی برای ما دارد/ ایران یکی از بهترین‌های جنبش پارالمپیک آسیاست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا در نشست خبری پس از برگزاری نشست هیئت اجرایی این کمیته در تهران، درباره دستاوردها و نتایج نشست هیئت اجرایی این کمیته اظهار داشت: فکر می‌کنم می‌توانیم به مواد زیادی اشاره کنم. این سفر دوم من به تهران است. این بار که آمدم ، باز هم با استقبال خوبی مواجه شدم. با غفور کارگری رئیس پارالمپیک ایران صحبت‌های خوبی داشتیم و او درهای زیادی را برای همکاری در آینده به روی ما باز کرد. این توافقات فعلاً شفاهی است و تیم‌های متخصص از سوی دو طرف روی آنها کار می‌کنند تا رسمی شوند.

وی افزود: همانطور که گفتم ، این دومین سفر من به ایران است. طی این دو سفر با موارد متنوع و زیادی برخورد داشتیم. دستاوردهای شما به تلاش های خسروی‌وفا برمی‌گردد که در گذشته انجام داد و حالا غفور کارگری در حال اجرای آن است. شما در ایران ورزشکاران و داوران خوبی دارید که می توانند به دستاوردهای شما اضافه کنند. در خصوص عضویت افراد ایرانی در کمیته پارالمپیک آسیا نیز باید عنوان کنم که ما در تیم خودمان نفرات ایرانی زیاد داریم ولی در آینده اتفاقات بیشتری رخ خواهد داد.

وی درباره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و تفاوت آن با دوره‌های قبلی گفت: تیم کمیته پارالمپیک آسیا در قالب یک کار گروهی موفق شده به توسعه ورزش در آسیا کمک کند تا این ورزش به سطح مطلوبی برسد. مهمترین رویداد ما همین بازی‌های پاراآسیایی است. تفاوتی که در هر دوره شاهد هستیم، به پیشرفت ورزشکاران برمی‌گردد؛ به طوری که رکوردها افزایش می‌یابد، تعداد نفرات بیشتری شرکت می‌کنند و دانش مربیان و داوران بیشتر می‌شود و میوه‌های این درخت در هانگژو برداشت خواهد شد.

راشد درباره برگزاری بازی‌های پاراآسیایی زمستانی در قاره کهن گفت: ما در فکر برگزاری این رویداد هستیم. البته این ایده را قبل از شیوع کرونا داشتیم. در همین‌‌باره مباحثی را با کارگری مطرح کردیم و شاید ایران بتواند پیشنهاد برگزاری اولین دوره را ارائه کند. من در سفر قبلی به توچال رفتم و از نزدیک بازدید کردم. باید مذاکرات را انجام بدهیم تا به نتیجه نهایی برسیم. 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به پایان کرونا ، آیا تعداد ورزشکاران در هانگژو بیشتر می‌شود، گفت: بله، ورزشکاران بیشتری مشارکت خواهند داشت. ورزشکاران تشنه رقابت هستند و داوران و قهرمانان بیشتری حضور خواهند داشت.

راشد درپاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص جایگاه کمیته پارالمپیک ایران در منطقه گفت: ایران یکی از پیشروهای جنبش پارالمپیک در آسیاست. پیشرفت زیادی از سوی ورزشکاران شما در آسیا و جهان رخ داده و همگی از دستاوردهای ورزش معلولان بوده است. همچنین کمیته پارالمپیک ایران با آکادمی و دپارتمان های خوبی که دارد، می تواند به این موضوع کمک کند. در نهایت اینکه ایران یکی از بهترین‌ها در زمینه جنبش پارالمپیک در آسیا است. 

رئیس کمیته پارالمپیک آسیا افزود: نقش هر کدام از کمیته‌ها در برنامه ما قید شده است. همه اعضا باید خودشان را ملزم به اجرای برنامه استراتژیک ما بدانند. چنانچه آنها خودشان را ملزم بدانند، به اهداف در این حوزه می‌رسیم. آنها باید نقش خود را ایفا کنند. ما باید از ورزشکاران معلول حمایت بیشتری کنیم تا این جنبش پارالمپیک به اهداف خود برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول