اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

باند اخاذی از همراهِ بیماران در دام پلیس

رئیس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری اعضای باندی که با شناسایی خانواده‌های بیماران بستری در بیمارستان‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

باند اخاذی از همراهِ بیماران در دام پلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید احمد موسوی، رئیس پلیس فتای زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی ارجاع  چندین فقره پرونده شکایت مبنی بر کلاهبرداری از خانواده بیماران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: برابر اظهارات شکات و با انجام اقدامات پلیسی معلوم شد، اعضای باند از طریق دریافت لیست پزشکان بیمارستان‌های سراسر کشور از طریق اینترنت و تخلیه تلفنی کارکنان بخش‌های بیمارستانی، طی تماس با اعضای خانواده بیماران و معرفی خود به عنوان پزشک معالج با سوء استفاده از عواطف و احساسات آنان به بهانه اعزام بیمار به اتاق عمل و نیاز مبرم به پرداخت هزینه‌های عمل جراحی با ارائه شماره حساب یا شماره کارت اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

وی افزود: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهمین به هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های کشور مورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا زنجان منتقل شدند.

موسوی گفت: متهمین پس از روبه‌رو شدن با مستندات به 150 فقره کلاهبرداری به ارزش 2 میلیارد ریال با این شگرد اعتراف و اقرار کردند، با تحت فشار قراردادن خانواده‌های بیماران بستری در بیمارستان های کشور در کمترین زمان موفق به انجام اعمال مجرمانه می شدند.

 رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: شهروندان قبل از هر گونه واریز وجه با مسئولان بیمارستان به تلفنی یا حضوری صحبت کرده و از صحت و سقم موضوع اطمینان حاصل کنند و هر هزینه‌های مربوطه را می بایست به حساب بیمارستان واریز کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس: cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول