اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

عفاف و حجاب راهبرد و مطالبه ملی ‏

بی‌گمان در بررسی نقش تاثیرگذار فرهنگ عفاف و حجاب، در پیشبرد نهضت خروشان انقلاب اسلامی، باید اذعان کرد که این مقوله اساسی، پیشرانِ تحول در عرصه فرهنگی، حائز اهمیت و غیرقابل انکار است.

عفاف و حجاب راهبرد و مطالبه ملی   ‏

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| عفاف و حجاب به‌عنوان راهبرد موثر در پیشبرد اهداف محوری انقلاب اسلامی شناخته می‌شود که اکنون با پشتیبانی دشمنان در فضای مجازی و حقیقی مورد هجمه و خدشه قرار گرفته‌است.

بی‌گمان در بررسی نقش تاثیرگذار فرهنگ عفاف و حجاب، در پیشبرد نهضت خروشان انقلاب اسلامی، باید اذعان کرد که این مقوله اساسی، پیشرانِ تحول در عرصه فرهنگی بوده که نتیجه موثر آن در تحکیم بنیان‌های فکری و فرهنگی جامعه، به‌ویژه استحکام بنیان خانواده و نیز تنظیم و ارائه انگاره‌های معنوی، حائز اهمیت و غیرقابل انکار است. 

در چرایی چالش ایجاد شده در حوزه عفاف و حجاب، اما نقش فضای مجازیِ ولنگار و رهاشده را که مدیریت آن دست دشمنان و معاندان آن سوی مرزهاست، نباید به‌عنوان واقعیت انکارناپذیر در این عرصه نادیده انگاشت؛ چرا که خسارت‌های عظیم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن ملموس و قابل‌مشاهده است.

مع‌الاسف در این میان، نقش و حضور برخی از مسؤولان و دولت‌های بی‌اراده و فاقد روحیه انقلابی و جهادی که اساسا دغدغه‌ای برای ترویج فرهنگ آرمانی اسلامی و دینی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب نداشتند، آسیب‌پذیری جامعه را فزونی بخشیده، به‌گونه‌ای که در پی سیاست‌های نادرست و غیر‌انقلابی، دوقطبی کاذب فرهنگی را ایجاد کرده است.

در این میان سوال اساسی این است که: در نظام مقدس‌مان، که روح جامعه آن بر بنیادهای دینی و اسلامی استوار است، چگونه از سوی برخی متولیان و سنگربانان فرهنگی، به آرمان‌های اساسی، باورهای اصولی و ارزش‌های سترگ انقلاب، آسیب جدی وارد می‌آید؟ چگونه است که در مقابل هجمه سنگین و سازمان‌یافته به باورهای عمیق ایمانی در حوزه عفاف و حجاب، سکوت بُهت‌آور، پیشه می‌شود و هیچ صدای اعتراضی شنیده نمی‌شود؟!

از سوی دیگر ولنگاری مشهودی در فضای مجازی دیده می‌شود که ماموریت منحوس آن، زُدودن آثار ارزش‌های تمدنی و میراثی ایرانیان است. شوربختانه شاهدیم که در این مسیر سیاه، مسابقه حیرت‌آوری نیز بین برخی به‌راه افتاده. باید عزم و اراده‌ای جدی در بین اصحاب فکر و اندیشه و همچنین متولیان تصمیم‌سازی در اتاق دیده‌بانی فرهنگی کشور برانگیخته شود تا با درانداختن طرح‌های تحولی و سازنده، برای همیشه و بدون تعارف با سلاطین فکری غربی، تکلیف جامعه فرهیخته و بالنده ایرانی را که خواهان استمرار آرمان‌های رفیع و ارزش‌های مانای اسلامی هستند، روشن کنند و به آشفتگی در عرصه مدیریت فرهنگی پایان دهند.

از دیگر سو عدم تحرک مراکز قانونی، در عرصه پاسخگویی به مطالبه جدی و فراگیر مردم مومن و دغدغه‌مند کشور، در حوزه فرهنگ دینی به‌ویژه پاسداشت ارزش‌های بی‌بدیل عفاف و حجاب، مایه نگرانی عمده است؛ که این مهم، از حیث اساسی بودنِ پایه‌های امنیت ملی، در خور توجه و مستلزم بازنگری در رفتار نهادهای قانونمند دولتی و دستگاه‌های حکمرانی، برای بازگشت به ریل آرمان‌های انقلاب قلمداد می‌شود. 

کوتاه سخن آنکه، ترک فعل برخی حوزه‌های اجرایی و تصمیم‌سازی در مراقبت از سلامت فکری مردم، در عرصه فرهنگی و بنیادی مانند: فرهنگ ایمانی عفاف و حجاب، متضمن مسؤولیت شرعی و دینی است که تنها ایفای وظایف و مسئولیت‌های قانونی در این حوزه اثربخش، می‌تواند کشور و مردم فهیم و با‌اراده ایران اسلامی را از آزمون مهم پاسداری از مرزهای عقیدتی و سیاسی انقلاب، سربلند و موفق بیرون آورد.

یادداشت: عقیل امامی ـ تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول