اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

باصولی: ماموریت ما تربیت دانشجوی کنش‌گر است

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: ماموریت ما در دانشگاه علم و فرهنگ تربیت دانشجوی کنش‌گر است.

باصولی: ماموریت ما تربیت دانشجوی کنش‌گر است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در نشست خبری مسابقات ملی مناظره دانشجویی گفت: دانشگاه علم و فرهنگ دانشگاهی غیرانتفاعی است که زیر نظر جهاددانشگاهی فعالیت دارد و در حال حاضر۸۲۰۰ دانشجو در ۹۰ کد رشته تحصیلی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: اگر کارکردهای دانشگاه را در دوران گذشته در نظر بگیریم، نسل اول، نسل انتقال دانش ونسل دوم نسل تولید دانش و نسل سوم، نسل کارآفرین و مدیریت دانش و نسل چهارم دانشگاه نیز نسل کنش‌گر است که بتواند نیازهای جامعه را پاسخ دهد و ارزش آفرین باشند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با توجه به نیاز دانشگاه ها افزود: یکی از آن تعابیر دانشگاه کنش‌گر هستند علاوه بر محیط دانشگاهی خودشان در ارتباط است و  در پاسخ به نیازهای جامعه خدماتی را ارائه می‌دهند یعنی دانشگاه کنش‌گر علاوه براینکه ماموریت دارد دانشجو تربیت کند، یک دیگر از ماموریت آنها این است که بتواند نیازهای جامعه را پاسخ دهد.

بنابراین باید نیازها را شناسایی کند به این نیاز ها پاسخ در شان داد، یکی از مسائلی که در نسل چهارم و می‌توان به عنوان کارکرد دانشگاه ها بحث توسعه ارزش ها دانشجویی که تربیت می شود دانشجو ارزش آفرین است.

باصولی با بیان اینکه توسعه آزاداندیشی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی علاوه بر بحث دانشی باید درکانون توجه قرار گیرد، گفت: مهارت های  دیگر رایاد بگیرند از جمله گفت‌و‌گو، تفکر، این موضوع در دانشگاه ما اهمیت مضاعف دارد بتوانیم  یادگیری گفت‌وگو درست در دانشگاه‌ها.دانشجویان باید نحوه درست حرف‌زدن را آموزش ببینند بستر هایی است که دانشگاه باید به آنها توجه اساسی شود. 

رئیس دانشگاه علم‌وفرهنگ درباره برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران توضیح داد: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، زمینه برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی را ایجاد کرده است. این سازمان به توسعه گفتگو در دانشگاه‌ها توجه می‌کند و کارهای خلاقانه بسیاری در این زمینه طی سال‌های گذشته درجهاد دانشگاهی انجام شده است. دانشگاه علم‌وفرهنگ تلاش می‌کندکه علاوه بر توسعه گفتگو و مناظر بوده است که یک کار خلاقانه است، تربیت دانشجوی ارزش‌آفرین در تمام زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و علمی باشد.

در ادامه این نشست منوچهر جهانیان معاون فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ نیز در سخنانی بیان کرد: یکی از اولویت‌های دانشگاه ایجاد فضای تفاهم و گفت‌وگو و تعامل با دانشجویان و توسعه برنامه‌های فرهنگی است. امروز نیاز است تا انتظار نسل جوان شناسایی و متناسب با آن در حوزه فرهنگی در جهت ارتقای آن برنامه‌ریزی شود و امیدواریم با برگزاری یازدهمین دوره مسابقات مناظره شاهد افزایش تعامل و گفت‌وگو بین نسل دانشجو باشیم.

گفتنی است، مرحله کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، با حضور ۱۲ گروه دانشجویی برگزیده مرحله منطقه ای، از دوشنبه ۸ تا چهارشنبه ۱۰ خردادماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول