اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سند بستر رودخانه باروداب نهاوند صادر شد

مدیر امور منابع آب شهرستان نهاوند از صدور سند بستر رودخانه باروداب خبر داد و گفت: سنددار کردن بستر رودخانه‌ها گام مهم مقابله با زمین‌خواری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز است.

سند بستر رودخانه باروداب نهاوند صادر شد

اکبر دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: به منظور تثبیت مالکیت و برای اعمال حاکمیت بهتر، برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده متخلفین، از سوی اداره کل امور آب استان یک فقره سند مالکیت شش دانگ تک‌برگی برای بستر رودخانه باروداب با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان  اخذ شد،

وی افزود: بر اساس قانون، بستر رودخانه‌ها و مجاری آبی جزو انفال و ثروت‌های عمومی به شمار می‌رود و حفاظت از آن بر عهده  وزارت نیرو به نمایندگی از دولت  است.

مدیر امور آب شهرستان نهاوند گفت: سنددار کردن بستر رودخانه‌ها گامی مهم برای مقابله با زمین‌خواری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز است.

وی گفت: این برای اولین بار است که سند مالکیت برای بستر رودخانه‌های شهرستان صادر شده  و این فرآیند در سایر  رودخانه‌های شهرستان بر اساس برنامه‌ریزی از سوی استان انجام خواهد شد.

دهقانی گفت: همچنین به منظور سنددار کردن بستر رودخانه گاماسیاب، طرح مطالعه کل مسیر رودخانه از سوی مشاورین در دست اقدام است تا پس از مشخص شدن حریم بستر کار پیگیری صدور سند با همکاری اداره ثبت  اسناد و املاک انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر مجاری آب‌های سطحی و با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو، امکان هر گونه سوء استفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد و امور آب نهاوند در نقش حاکمیتی خود با هر گونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد خواهد کرد.

مدیر امور آب شهرستان نهاوند گفت: مالکیت خصوصی بستر رودخانه‌ها توسط اشخاص مغایر قانون است و نمی‌توانند آن را به تملک خود درآورند و شرکت‌های آب‌منطقه‌ای هم نمی‌توانند آن را به صورت اجاره به اشخاص واگذار کنند مگر با مجوز تبصره سه ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب که مطابق با قوانین مربوطه باشد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول