اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نمایندگان مجلس کارهای بر زمین مانده را در اولویت قرار دهند

امام جمعه نایین گفت: نمایندگان مجلس در این فرصت باقی مانده برای رضای خدا کار کنند و به این مطلب اهمیت دهند که کدام کار امروز روی زمین مانده است و در اولویت قرار دارد.

نمایندگان مجلس کارهای بر زمین مانده را در اولویت قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نایین ضمن تبریک سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و حماسه معجزه آسای فتح خرمشهر اظهار کرد: طبق فرموده‌ امام خمینی (ره) فتح خرمشهر فتح خاک نیست و فتح ارزش‌های اسلامی است این یعنی نباید بر سر ارزش‌های دینی که با خون هزاران شهید به دست آمده کوتاه بیاییم و برای ارزش‌های کم رنگ شده نیز تلاش و مجاهدت کنیم که رمز آن وحدت، اتحاد، بصیرت، دشمن‌شناسی و انجام وظیفه در پرتو تبعیت محض از ولایت فقیه است.

وی با اشاره به اینکه حاجیان عزیز کم کم برای سفر پر معنویت حج آماده می‌شوند، گفت: هدف اصلی حضور در حج، ارتقاء امت اسلامی و نزدیک شدن دل‌های آحاد امت اسلامی در مقابل ظلم و استکبار و بت‌های انسانی و غیر انسانی است.

مطهرخو تصریح کرد: این فرصت مناسبی است برای حاجیان که از کشور ما به عنوان شیعه اعزام می‌شوند و با اعمال و رفتارشان اسلام ناب واقعی را نشان بدهند یعنی اسلام منهای تبعیض نژادی و تمایز طبقاتی و اسلام همراه با جهاد بر علیه کفر و نفاق و همراه با امر به معروف و نهی از منکر و در یک کلمه اسلام ناب محمدی را باید ترویج کنند.

خطیب نماز جمعه نایین بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مجلس را انقلابی خواندند و از عملکرد آن ابراز رضایت کردند و البته گفتند استثنائاتی هم در افراد وجود دارد ولی کلیت حرکت مجلس مثبت بوده است.

وی ادامه داد: ایجاد نقشه راه برای اولویت‌بندی در قانون‌گذاری، تلاش برای اصلاح ساختار بودجه، خلاقیت در ظرفیت‌سازی بسترهای نظارتی، کنش فعالانه در عرصه دیپلماسی و بسته تحول قوانین اقتصادی برای اصلاح نظام بانکی بخشی از کارنامه مجلس است.

مطهرخو با اشاره به قوانینی در حوزه‌هایی نظیر مالیات، مسکن، بیمه، شفافیت و کشاورزی گفت: قانون رتبه‌بندی معلمان، طرح اصلاح قانون انتخابات، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تصویب کلیات ارتقاء امنیت زنان، طرح نظام‌بخشی به فضای مجازی، تصویب دو فوریت لایحه عفاف و حجاب، تصویب قوانین مبارزه با فساد و رفع تبعیض، بهبود فضای کسب و کار و قانون جهش دانش بنیان از دیگر اقدامات نمایندگان این دوره از مجلس است.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی نیز به نمایندگان مجلس داشتند از جمله ساده‌زیستی و پرهیز از رفتار اشرافی‌گری و تواضع در برابر مردم و همچنین تأکید کردند که نمایندگان چند ماه قبل از انتخابات کارها را تعطیل نکنند و به کارهای نیمه تمام بپردازند.

وی خطاب به نامزدهای انتخابات و هواداران آنان گفت: توصیه من این است که نگاه تخریبی نداشته باشید چرا که تخریب نماینده تخریب جایگاه مجلس و تعدی به شعور مردمی است که به آن نماینده رأی داده‌اند و از نظر شرعی نیز جایز نیست.

مطهرخو ادامه داد: نمایندگان فارغ از این حواشی به کارها بپردازند و بدانند مردم هوشیار هستند و می‌بینند که چه کسی کار می‌کند و چه کسی شعار می‌دهد.

امام جمعه نایین تصریح کرد: نمایندگان در این فرصت باقی مانده برای رضای خدا کار کنند و توجهی به این مطلب نداشته باشند که کدام کار را که انجام دهند باعث می‌شود مردم ببینند و رأی‌آوری بیشتری دارد بلکه به این مطلب اهمیت دهند که کدام کار امروز روی زمین مانده است و در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در عرصه تبلیغ دینی ضعیف هستیم و به مبلغ و امام جماعت نیاز داریم، بیان کرد: توصیه و تأکید بر این مطلب دارم که پسران و دختران عزیزی که علاقه و زمینه استعدادی دارند وارد حوزه علمیه و این عرصه بزرگ جهاد و تبلیغ دین شوند و بدانند که امروزه درب حوزه‌ برای ورود به عرصه فعالیت‌های مختلف علمی و تخصصی باز شده است.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول