اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حضور سوریه در اتحادیه عرب نشان از تاثیر فرهنگ مقاومت است

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری حضور مجدد کشور سوریه در اتحادیه عرب را نشان از تأثیر فرهنگ مقاومت دانست و گفت: فداکاری‌های مدافعان حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی سبب شد تا دولت‌هایی که سعی در نابودی سوریه و بشار اسد داشتند اکنون با آغوشی باز از این کشور پذیرایی کردند.

حضور سوریه در اتحادیه عرب نشان از تاثیر فرهنگ مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی فضائلی عصر امروز در مراسم نکوداشت ملی مادران سه شهید در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه با مقوله جهاد قبل از انقلاب هیچ انس و الفتی نداشتیم، اظهار کرد: ما کلمه جهاد را فقط از زمان پیامبر شنیده بودیم و واژه‌ ایثار و فداکاری برای ما مأنوس نبود.

وی با اشاره به نقش پیروزی انقلاب اسلامی در احیای واژگان ایثار و شهادت در جامعه، افزود: پیش از انقلاب، مقاومت برای ما مفهومی نداشت و این واژگان پرمعنا، جهت‌دهنده و باشکوه ایثار و شهادت را در قبل از انقلاب فقط در ادیان الهی می‌توانستیم درک کنیم.

عضو دفتر حفظ‌ونشر آثار مقام معظم رهبری با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط می‌توانستیم از حادثه عاشورا در مورد شهید و شهادت صحبت کنیم، گفت: با شروع نهضت امام خمینی (ره) و با آغاز انقلاب اسلامی این واژگان احیا شده و مجدداً جامعه ما این‌ها را در زندگی احساس کرد.

فضائلی با اشاره به اینکه این واژگان با پیروزی انقلاب و با شروع دوران هشت سال دفاع مقدس، بازسازی و مجدداً احیا شد، بیان کرد: بعد از انقلاب مقوله جهاد، شهید و شهادت در زندگی ما ایرانی‌ها احیا شد و امروز شهید در خانه ما و در شهر و همسایگی ماست.

وی با بیان اینکه امروز در روستاهای دور افتاده کشور واژه شهید و شهادت احساس می‌شود،‌ افزود: از تمام کشور در جبهه‌ها حضور داشتند تا این مفاهیم در زندگی ما یک بار دیگر معنا و مفهوم پیدا کند.

عضو دفتر حفظ‌ونشر آثار مقام‌ معظم رهبری با اذعان به اینکه مادر سه شهید بودن واقعاً سخت است، گفت: حتی گفتن کلمه مادر سه شهید هم راحت نیست چه برسد به اینکه مادر سه شهید باشید، این مادران واقعاً هم‌اکنون استوار و صبور ایستاده‌اند.

فصائلی با اشاره به اینکه ملت ما از دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را آموختند، بیان کرد: ملتی که با شهید و شهادت انس گرفته باشد را نمی‌توان ترساند، ملت ما همواره برای پیروزی تلاش می‌کنند و ما در این دوران با فرهنگ مقاومت آشنا شدیم.

وی با تأکید بر اینکه ملت‌هایی که به جای مقاومت تن یه سازش دادند، به ذلت رسیدند و تبدیل آیینه عبرت برای همگان شدند، تصریح کرد: دولت‌های که تن به سازش دادند نیز نزد مردم خود سرافکنده هستند، دولت‌هایی که دولت سوریه را به سازش دعوت می‌کردند، اکنون پس از سال‌ها مقاومت جانانه مردم سوریه، عزتمندانه از بشار اسد استقبال می‌کنند، همان سوریه‌‌ای که قرار بود برخی از مستکبران خیلی سریع فتح آن را نظاره گر باشند اکنون آن را به اتحادیه عرب برمی‌گردانند.

عضو دفتر حفظ‌ونشر آثار مقام‌ معظم رهبری با بیان اینکه رابطه جبهه مقاومت با دفاع مقدس مانند رابط سلسله جبال با قله است، گفت: جبهه‌های مقاومت منطقه، دامنه‌های قله هستند و تمامی مادران شهید در تشکیل این سلسله جبال نقش داشتند و تاثیر گذار بودند.

فضائلی با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمن این است که مفهوم جهاد و شهادت را از بین ببرد، بیان کرد: آنقدر در این واژگان انرژی و اخلاص است که دشمنان هر زمان نام شهید و شهادت را می‌شنوند از آن می‌ترسند.

وی با بیان اینکه بسیاری از تلاش‌های دشمنان را این مراسم‌های گرامیداشت خنثی می‌کند، گفت: باید از این ارزش‌ها در جامعه پاسداری کرد زیرا تا موقعی که این فرهنگ در جامعه زنده است بسیاری از توطئه‌های دشمن به نتیجه نمی رسد.

عضو دفتر حفظ‌ونشر آثار مقام‌ معظم رهبری با تأکید بر اینکه مسؤول خادم و نوکر مردم است، بیان کرد: مسؤولان باید پاسدار خون این شهیدانی باشند که جان خود را برای اسلام و قرآن و ملت فدا کرده‌اند و اگر نمی‌توانیم گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم، حداقل خدمتگذار مردم باشیم و بر مشکلات آنها اضافه نکرده و از بالا با آنها صحبت نکنیم.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول