اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خبرخوب| کارخانه کفش ملی گیلان احیا می‌شود

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تلاش‌ها برای احیای کارخانه کفش ملی در گیلان گفت: با وحدت و همدلی کارخانه کفش ملی گیلان توسط صندوق بازنشستگی کشوری به زودی در استان احیا شده و برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

خبرخوب| کارخانه کفش ملی گیلان احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه شورای عالی اشتغال که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تاکیدات دولت سیزدهم توجه به افزایش اشتغال در جامعه است و تمامی جلسات شورای عالی اشتغال بعد از سال‌ها در این دولت از سوی آیت الله رئیسی برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به انتظار رئیس دولت سیزدهم از دستگاه‌های اجرایی در خصوص توجه به ایجاد اشتغال افزود: از تمامی نهادها و متولیان امر انتظار دارم در خصوص ایجاد اشتغال کار را جدی گرفته و از هیچ تلاشی دریغ نکنند. 

عباسی از کاهش نرخ بیکاری در گیلان به نسبت میانگین کشوری خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در گیلان ۷.۹ درصد به نسبت میانگین کشور ۹ دهم درصد کمتر است و این روند باید با جدیت تداوم داشته باشد. 

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم را احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در کشور دانست و بیان کرد: بسیاری از این واحدها در گروه بانک‌ها است که هیچ اقدامی در خصوص احیای آن‌ها صورت نمی‌گیرد و دولت در این خصوص برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار دارد. 

عباسی با اشاره به تلاش‌ها برای احیای کارخانه کفش ملی در گیلان افزود: با وحدت و همدلی کارخانه کفش ملی گیلان توسط صندوق بازنشستگی کشوری به زودی در استان احیا شده و برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود. 

وی با بیان اینکه ایحاد اشتغال خانگی به ویژه در روستاها باید توسط نهادهای مربوطه مورد توجه قرار گیرد، گفت: اشتغال پایدار بیشتر مربوط به تبصره ۱۶ است که تاثیر زیادی در افزایش اشتغال خانگی دارد. 

استاندار گیلان با اشاره به آمار بسیار خوب این استان در افزایش مولدسازی در سطح کشور تصریح کرد: بنیاد برکت و بنیادهای مستضعفان و بنیاد شهید می‌توانند در افزایش اشتغال و اعطای تسهیلات به کارآفرینان کمک کنند، زیرا اکنون بسیاری از مشکلات تولیدی مربوط به سرمایه در گردش است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول