اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

احیا 500 واحد تولیدی در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه خدمات دولت باید برای مردم تبیین شود، گفت: در دو سال گذشته برای ۷۱ هزار نفر در استان شغل ایجاد شده و بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی احیا شده و به مدار تولید بازگشته‌اند.

احیا 500 واحد تولیدی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم عصر امروز در نشست فرمانداران استان، با اشاره به در پیش بودن دومین سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، اظهار کرد: سفر اول استانی در سال گذشته دارای برکات زیادی بود، به طوری که منابع استان نسبت به سال‌های گذشته تقریبا هفت برابر افزایش پیدا کرد.


وی گفت: یکی از اهداف دولت در سفرهای استانی این است که پروژه‌های نیمه تمام را تا حد امکان به اتمام برساند؛ همچنین نظام مسائل و مشکلات استان را طوری ارائه کنیم که تصمیم‌گیری‌های دولت برای رشد و توسعه استان رو به فزونی رفته و نگاه‌های جدیدی برای امیدافزایی به وجود آید.

خرّم افزود: برای تکمیل پروژه‌های مصوب در سفر استانی سال گذشته که ناتمام مانده است، پیشنهاد بودجه متمم خواهیم داد تا بتوانیم این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم؛ همچنین پروژه‌های جدید نیز برای استان پیشنهاد خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به موضوع انتخابات مجلس دوازدهم در اسفند ماه امسال نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات در کشور ما یک ماهیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ملی و فراملی داشته و با سایر نقاط متفاوت است.

وی تاکید کرد: در انتخابات، چهار مساله مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت اهمیت بالایی داشته و در همه انتخابات این چهار گزینه را به عنوان مسائل اصلی و ثابت در اولویت داریم.

خرّم با بیان اینکه مهم‌ترین عامل مشارکت مردم، رضایت‌مندی آنهاست، گفت: اگر مردم رضایت داشته باشند مشارکت نیز بالا خواهد بود؛ به همین خاطر است که امروز دشمن در صدد ایجاد یک گفتمان است که مردم را از آوردن به پای صندوق‌های رای ناامید کند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد به مردم این‌گونه القا کند که حضور و رای دادن آنها بی‌تاثیر است؛ در حالی که انتخابات و انتخاب‌گر و انتخاب‌شونده، عامل زنده بودن و پویایی جامعه است.

استاندار آذربایجان شرقی خطاب به فرمانداران تاکید کرد: ما به عنوان مجریان انتخابات به هیچ عنوان اجازه نداریم له یا علیه فرد یا جریانی ورود کنیم؛ رای مردم امانت است و ما باید از آن پاسداری کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه خدمات دولت باید برای مردم تبیین شود، گفت: در دو سال گذشته برای ۷۱ هزار نفر در استان شغل ایجاد شده و بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی احیا شده و به مدار تولید بازگشته‌اند.

وی افزود: ابرپروژه‌هایی مانند انتقال آب ارس، مس سونگون و ده‌ها پروژه دیگر توسط دولت و بخش خصوصی در حال انجام است و تنها در بخش کشاورزی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

خرّم اظهار داشت: در ۱۰ سال قبل از دولت سیزدهم، رشد اقتصادی استان منفی یا صفر بود، اما طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه سال گذشته و امسال رشد اقتصادی به ۶.۳ درصد رسیده است که اتفاق بسیار خوبی است.

استاندار آذربایجان شرقی به موضوع آرد و نان در شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: کاهش سهمیه آرد در شهرستان‌ها و استان به هیچ وجه قابل قبول نیست و نهادهای ذی‌ربط باید این مشکل را حل کنند.

وی تاکید کرد: هماهنگی‌های درون‌دستگاهی باید در حدی باشد که هم‌افزایی و هم‌دلی به وجود آید و از همه توان برای پیشرفت کارها و خدمت به مردم استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان به تشکیل یک معاونت جدید در استانداری اشاره کرد و گفت: با ایجاد معاونت امنیتی و انتظامی یک ظرفیت جدید در استان ایجاد شده است که در راستای تقویت ساختار استان است.

وی افزود: با توجه جایگاه ویژه آذربایجان شرقی، با پیگیری‌هایی که انجام دادیم معاونت جدید امنیتی و انتظامی ابلاغ و از معاونت سیاسی و اجتماعی منفک شد که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این ساختار موجب تقویت و پیشرفت امور شود.

در این جلسه فرمانداران استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص مسائل مختلف بویژه روند پیشرفت پروژه‌های مصوب سفر استانی و برگزاری انتخابات امسال پرداختند و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز درخصوص مسائل مطرح‌شده توضیحات لازم را ارائه کردند.
 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول