اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

حساب پیشرفت و عدالت ملی باز شد/ برگزاری دومین جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رئیس‌جمهور

مدیر دفتر آینده‌پژوهی، مدل‌سازی و مدیریت اقتصاد وزارت اقتصاد گفت: دومین جلسه شورای عالی اشتغال در سال جاری امروز با حضور رئیس‌جمهور برگزار و حساب‌ ملی پیشرفت عدالت هم باز شد.

حساب پیشرفت و عدالت ملی باز شد/ برگزاری دومین جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رئیس‌جمهور

ابراهیم صیامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین خبرها از حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی که قرار است در قالب بند «الف» تبصره 18 قانون بودجه امسال راه‌اندازی شود، گفت: کارهای افتتاح حساب پیشرفت و عدالت استانی نهایی شده و حساب ملی آن باز شده و هم‌اکنون در جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رئیس‌جمهور در این مورد تصمیم‌گیری شد.

وی گفت: حساب‌های پیشرفت و عدالت براساس بند «الف» تبصره 18 قانون بودجه 1402 پیگیری می‌کنیم که حساب ملی آن باز شده و حساب‌های استانی هم به مرور معرفی و افتتاح می‌شود. البته در بیشتر استان‌ها کار انجام شده و باقیمانده منابع تبصره 18 مربوط به 1401 در این حساب‌های پیشرفت و عدالت واریز می‌شود.

وی گفت: هنوز منابع حساب‌های پیشرفت و عدالت مربوط به قانون بودجه 1402 تأمین نشده و فعلا در مرحله افتتاح ملی و سپس حساب‌های استانی است.

مدیر دفتر آینده‌پژوهی، مدل‌سازی و مدیریت اقتصاد وزارت اقتصاد اظهار داشت:‌ امروز دومین نشست شورای عالی اشتغال با حضور رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه مانند وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده وزیر اقتصاد (به دلیل در سفر بودن وزیر)، وزیر صنعت، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای مربوط در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد که این نشان می‌دهد، مسئله ایجاد اشتغال برای دولت و به ویژه رئیس‌جمهور دارای اهمیت است.

به گفته وی، با راه‌اندازی حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی می‌توان انتظار داشت فعالان بخش خصوصی و تعاونی بتوانند از محل منابع این حساب‌ها به انجام پروژه‌های اشتغال‌زا و تولیدی اقدام کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول