اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

معاون وزیر اقتصاد: تالار مولدسازی دارایی‌های دولت به صورت یکپارچه راه‌اندازی می‌شود

حسین قربانزاده معاون وزیر اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی کشور با بیان اینکه تالار مولدسازی دارایی‌های دولت طی هفته‌های آینده به صورت یکپارچه راه‌اندازی می‌شود، گفت: این اقدام امکان تسهیلگری و جذب منابع طرح‌ها و برنامه‌ها را فراهم می‌کند.

معاون وزیر اقتصاد: تالار مولدسازی دارایی‌های دولت به صورت یکپارچه راه‌اندازی می‌شود

  به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین قربانزاده، معاون وزیر اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی کشور امروز در جلسه مولدسازی استان زنجان، با بیان اینکه دستگاه‌ها مستاجر دولت هستند اظهار داشت: در ترکیه ۵.۳ میلیون دارایی دولتی شناسایی شده است این در حالی است که در کشور ما ۶۰۰ هزار دارایی شناسایی شده است که این نشان‌ دهنده‌ آن است که اساسا در مرحله نخست، این شناسایی کامل و دقیق نبوده است.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی به تالار مولدسازی اشاره و بیان داشت: تالار مولدسازی دارایی‌های دولت طی هفته‌های آینده به صورت یکپارچه راه‌اندازی می‌شود که امکان مشارکت استان‌ها در آن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام امکان تسهیلگری و جذب منابع طرح‌ها و برنامه‌ها را فراهم می‌کند، اضافه کرد: برای مولدسازی در کنار اراده ملی به یک هم‌افزایی هم نیاز است تا به پیشبرد اهداف در این راستا رسید.

قربانزاده در ادامه به لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها با وزارت راه و شهرسازی در پیشبرد مولدسازی تاکید و تصریح کرد: طی تفاهم‌نامه صورت گرفته در ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، ابتدا باید مکان‌یابی و اراضی مورد نظر مشخص شود و سپس در این خصوص اقدامی صورت گیرد.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اموال دارایی‌ها، ملک شخصی آبا و اجدادی نیست در بسیاری از کشورها تنها اجاره استفاده یک ملکی به یک دستگاه داده می‌شود، افزود: ‌تحقق درآمدزایی از فروش اموال مازاد به عرضه مدیریتی ما در دبیرخانه و همت مدیران استانی در شناسایی آنها برمی‌گردد.

وی به وجود ۶۵ هزار پروژه نیمه تمام ملی و استانی اشاره کرد و با بیان اینکه با این وضع کنونی بالغ بر ۵۰ تا ۹۰ سال طول می‌کشد تا به سرانجام برسند، خاطرنشان کرد: در این راستا مسیر را شخص نخست کشور گره‌گشایی کرده است بنابراین باید بیش از پیش این شناسایی اموال مازاد مورد توجه همگان قرار گیرد.

قربانزاده در پایان گفت: ‌امسال، سال تحول در حوزه حکم‌رانی اقتصادی کشور به ویژه در حوزه راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی است و این مهم  همت و هم‌افزایی مدیران و دستگاه‌های دولتی را می‌طلبد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول