اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

4 سال و نیم حبس برای پا گذاشتن روی میز «نانسی پلوسی»

مردی که در جریان حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ طرفداران ترامپ به کنگره ایالات متحده پای خود را روی میز «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا قرار داد، به چهار سال و نیم حبس محکوم شد.

4 سال و نیم حبس برای پا گذاشتن روی میز «نانسی پلوسی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مردی که در جریان حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ طرفداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا پای خود را روی میز «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا قرا داد، چهارشنبه (۲۴ مه) به چهار سال ونیم حبس محکوم شد. 

به گزارش سی‌ان‌ان، «ریچارد بارنت» که با نام «بیگو» هم شناخته می‌شود، در ژانویه به هشت اتهام از جمله ناهنجاری مدنی محکوم شد. او به اتهام ممانعت از رسیدگی رسمی با ۲۰ سال حبس مواجه بود. 

بر اساس اسناد دادگاه، بارنت در روز ششم ژانویه ۱۰ دقیقه را در دفتر پلوسی گذراند و وقتی که به او اسپری مواد سوزش‌آور شیمیایی زده شد، مجبور به ترک آنجا شد. او در مدت حضور در آنجا پایش را روی میز پلوسی قرار داد و برای او یادداشتی توهین‌آمیز نوشت. 

همچنین بر اساس اسناد دادگاه، بارنت هنگام حضور در دفتر پلوسی، یک شوکر در جیب شلوار خود داشت و یک پاکت از دفتر وی برداشت. دادستان‌ها گفتند او ساختمان کنگره را در حال نمایش آن پاکت به سایر مهاجمان ترک کرد، گویی به غنیمت دست یافته است. 

دادستان‌ها همچنین ادعا می‌کنند او به ساختمان گنبددار کنگره رفت و در آنجا به افرادی پیوست که با ماموران درگیر بودند. او در جریان دادگاه از اقدامات خود ابراز پشیمانی نکرده است. 

در نتیجه حمله به کنگره آمریکا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ که باعث تعطیلی چند ساعته جلسه تایید آرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شد، حداقل پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

پس از آن دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با همکاری چند قانون‌گذار جمهوری‌خواه کمیته‌ای را در این زمینه تشکیل دادند و جلسات متعددی را برگزار و برای مقامات سابق و فعلی آمریکا به منظور حضور در برابر این کمیته احضاریه فرستادند. همچنین برخی از طرفداران ترامپ که در جریان حمله به کنگره حضور داشتند، محاکمه شدند.

کمیته مذکور بعد از ۱۸ ماه بررسی و تحقیق در گزارشی اعلام کرد رئیس‌جمهور سابق آمریکا نقش کلیدی در تحریک منجر به این حادثه مرگبار داشته است. در این گزارش آمده عامل مرکزی ششم ژانویه یک نفر بود، دونالد ترامپ که بسیاری دیگر از او پیروی کردند و هیچ یک از حوادث روز ششم ژانویه بدون او اتفاق نمی‌افتاد. 

کمیته تحقیقات شامل دو جمهوری‌خواه و هفت دموکرات این گزارش ۸۱۴ صفحه‌ای را بر اساس اظهارات بیش از ۱۰۰۰ شاهد، اطلاعات به دست آمده از میلیون‌ها سند و ۱۰ جلسه استماع عمومی تهیه کرده است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول