اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ضرورت توجه به معنویت در ساخت مساجد

استاندار گیلان با تأکید بر توجه به گسترش فرهنگ قرآن در جامعه و به ویژه نسل جدید گفت: در ساخت بقاع متبرکه، مساجد و حرم امام زادگان(ع) فضای معنوی بر فضای مادی باید غالب شده و به گسترش فرهنگ قرآن توجه شود و این از وظایف هئیت امنای مساجد و بقاع متبرکه است.

ضرورت توجه به معنویت در ساخت مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در مراسم همایش تجلیل از خیران، خادمان، اعضای هیات امنا و امامان برتر جماعت بقاع متبرکه گیلان در حرم فاطمه اخری(س) با بیان اینکه نیاکان و گذشتگان ما غرق در ولایت و پذیرای دین مبین اسلام بودند، اظهار کرد: مردم ایران از گذشته تاکنون با اسلام و اهل بیت(ع) پیمان قلبی داشته و همواره در راه دفاع از دین و انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی با اشاره به نقش بقاع متبرکه و امام‌ زادگان در خنثی‌سازی بسیاری از توطئه‌های دشمن گفت: وجود هر بقعه و زیارتگاه در ایران و گیلان نشان از تاریخ غنی  و فرهنگ اسلامی و مهمان‌نوازی مردم ایران  است.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به افزایش روحیه معنویت در جامعه بیان کرد: مردم ما در بحران‌های مختلف به ائمه اطهار و معصومین متوسل شده و یک آرامش قلبی خاصی با حضور در حرم اهل بیت(ع) و امام زادگان پیدا می‌کنند که این امر حاکی از پیوند عمیق قلبی میان مردم و اهل بیت(ع) است.

عباسی یکی از اهداف دشمن را ایجاد شبهه دینی در خصوص دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: استکبار سعی دارد با ایجاد شبهه‌های دینی مردم را از مسیر اسلام دور کند، ولی وجود بقاع متبرکه در  ایران و وجود امام هشتم و خانم حضرت معصومه (س) در کشور و همچنین بصیرت و دین داری مردم مانع از امجام این مهم شده است.

وی با بیان اینکه خدمت به ائمه اطهار و امامزادگان توفیقی بزرگ از سوی خدای متعال برای خادمان این اماکن مقدسه است، گفت: شهدا مسیر را برای زندگی و آینده هموار کردند و این از برکات قرآن اسلام و ارزش‌های دینی ما است، لذا باید به وصیت شهدا که خادمی اهل بیت(ع) را برای خود آرزو می‌پنداشتند توجه ویژه کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان  با اشاره به نقش مردم در اشاعه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در جامعه افزود: حضور مردم در برنامه‌های دینی و فرهنگی نشان می‌دهد که ما می‌توانیم از طریق امامزادگان فعالیت‌های فرهنگی عظیم و ارزشمندی داشته باشیم.

به گفته عباسی، بدون شک در جهان کنونی که دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی و کمرنگ جلوه دادن فرهنگ دینی در جامعه است، حضور امامزادگان در ایران نقش مهمی در ترویج  فرهنگ قرآن در جامعه دارد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به تبیین در خصوص امدادهای غیبی رخ داده در عملیات آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: در عملیات بیت‌المقدس رزمندگان اسلام دلاوری‌های بسیاری کرده و امدادهای الهی شامل حال جبهه حق شد، از این رو باید این فداکاری‌ها و تمامی اتفاقات سوم خردادماه سال ۶۱ برای نسل جدید تبیین شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه سرودهایی مثل سلام فرمانده در دنیای فرهنگی یک انقلاب ایجاد کرده است، گفت:  دلیل پرآوازه بودن این سرود، به نورانیت نام مبارک امام زمان (عج) است زیرا این شعر در مقابل تمامی هجمه‌های دشمن ایستادگی کرده است.

عباسی با اشاره به توجه به گسترش فرهنگ قرآن در جامعه و به ویژه نسل جدید تصریح کرد: در ساخت بقاع متبرکه، مساجد و حرم امام زادگان(ع) فضای معنوی بر فضای مادی باید غالب شده و به گسترش فرهنگ قرآن توجه شود و این از وظایف هئیت امنای مساجد و بقاع متبرکه است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول