اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

70 درصد مراکز اقامتی کردستان برای خرداد رزرو شده است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، در این جلسه از رزرو ٧٠ درصدی مراکز اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران ورودی به استان در خردادماه خبر داد.

70 درصد مراکز اقامتی کردستان برای خرداد رزرو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، منصور مهرزاد شامگاه امروز در جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر کردستان از رزرو ۷۰ درصدی مراکز اقامتی استان برای خرداد ماه جاری خبر داد و اظهار داشت: این مراکز شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه‌های سنتی و ... دارای مجوز هستند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: هم‌اکنون ظرفیت‌ واحدهای اقامتی شهرهای گردشگرپذیر سنندج، بانه، مریوان، سروآباد (هورامان) و کامیاران(پالنگان) تکمیل شده است.

وی عنوان کرد: در همین راستا شهرهای سقز، قروه، دهگلان و بیجار به‌ عنوان شهرهای مکمل انتخاب شده‌اند و مسافران و گردشگران می‌توانند در این شهرها اقامت داشته باشند.

مهرزاد در ادامه از رشد ٤٢ درصدی مسافران و گردشگران ورودی به استان از مرز بین‌المللی باشماق مریوان در بازه زمانی ٢٥ اسفند١٤٠١ تا ١٣ فرودین‌ماه ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این بازه زمانی نیز بیش از ٤١٣ هزار مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٤ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: همچنین در این بازه زمانی، بیش از دو میلیون و ٣٨هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و... بازدید کردند.

وی خواستار برنامه‌ریزی‌های لازم برای اسکان موقت و اضطراری مسافران و گردشگران در استان شد و گفت: انتظار می‌رود در خرداد ماه مراکز اقامتی موقت و دارای مجوز استان از جمله سالن‌های ورزشی، مهمان‌سراهای ادارات، مدارس، خوابگاه‌های آموزش و پرورش و ... تجهیز شود.

مهرزاد بیان کرد: بازدیدهای نظارتی ویژه توسط کارشناسان این مجموعه بر نحوه ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی آغاز شده و تا پایان تعطیلات پیش‌رو به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: امیدواریم با همکاری و تعامل میان ادارات دولتی و بخش خصوصی بتوانیم استان کردستان را آن‌گونه که شایسته است معرفی و میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول